Dirkje lanceert webwinkel
Dirkje Baby- en Kidswear heeft deze maand haar webwinkel gelanceerd. Via Dirkje.nl kunnen klanten baby- en kinderkleding tot en met maat 116 online bestellen. De lancering gaat ook gepaard met een nieuwe, duurzame kledinglijn.
Dirkje is één van de zes merken van het Nederlandse familiebedrijf Van Gennip Textiles. Elk merk richt zich op een andere niche (Charlie Choe verkoopt bijvoorbeeld slaapkleding en Koko Noko kinderkleding) en Dirkje verkoopt baby- en kinderkleding in de maten 44 t/m 116. Het merk bestaat sinds 1990 en is wereldwijd in meer dan duizend winkels te koop.
Eerste stap naar duurzame kleding
Het merk is geliefd vanwege de basic kleding gemaakt van biologisch katoen en lanceert elk jaar twee nieuwe kledingcollecties. De meest recente lijn richt zich op ecologische en sociaal verantwoorde kleding, waarvan vaststaat dat de milieu-impact zo beperkt mogelijk is. “Hiermee zet Dirkje zijn eerste stap naar duurzame kleding die toegankelijk en betaalbaar is voor elke ouder die zijn of haar kind een gezonde leefomgeving toewenst”, zo meldt het bedrijf.
Dirkje lanceert elk jaar twee nieuwe collecties.
‘Internet only’-items te koop
De kledinglijn staat gelijk op Dirkje.nl, de officiële webwinkel van het kledingmerk. In deze online shop is alle kleding van het merk te vinden, inclusief ‘internet only’-items die je alleen daar kunt bestellen.
De nieuwe kledinglijn omvat een zogeheten ‘never out of stock’-collectie die zowel voor meisjes als jongens is. Dirkje verkoopt twee- en driedelige setjes, maar biedt de kledingstukken ook los aan, zodat ouders zelf kunnen combineren.
Reacties