Deze startup stimuleert ‘drunk shopping’

Deze startup stimuleert ‘drunk shopping’

Impulsaankopen worden heus niet alleen in de supermarkt bij het snoepschap gedaan. Ook online wordt er wel eens iets te snel op de bestelknop gedrukt. Vooral na een avondje drinken wil het nog wel eens gebeuren. Een nieuwe startup wil dat juist en stuurt iedere zaterdagnacht een berichtje met bizarre aankoopsuggesties.

Mensen die gebruik willen maken van de dienst moeten letterlijk “heyyyyyy” sms’en naar 551-333-7865. Ze geven daarmee toestemming aan Drunk Shopping om elke zaterdag om 2 uur ’s nachts een sms’je te sturen met daarin een rare gadget of een ander nutteloos product.

Producten die kunnen voorbijkomen zijn bijvoorbeeld een gigantische pianomat, een t-shirt met daarop dertig keer het manische hoofd van Nicolas Cage of een soeplepel in de vorm van het monster van Loch Ness.

Drunk shopping

 

Een mooi initiatief dus voor die mensen die, na wat alcohol in hun bloed te hebben gekregen, niet terugdeinzen van een domme beslissing meer of minder. En mocht een product niet naar wens zijn, dan heeft dat zeggen niet zoveel zin, want de startup zal je net zo lang lastigvallen en proberen over te halen totdat je overstag gaat en die domme beslissing maakt. Of je moet ‘stop’ sms’en, dan houden ze er wel mee op. Maar als je dat sms’t, ben je waarschijnlijk niet Ă©cht dronken…

Over Drunk Shopping
De dienst is een bedenksel van een voormalig BuzzFeed-medewerker die eerder al kwam met diensten als Unbaby.me (waardoor alle babyfoto’s op Facebook worden vervangen door kattenplaatjes), Troll the NSA (een e-mailtemplate gevuld met terrorisme-trefwoorden om de servers van de NSA overuren te bezorgen) en Awkward Chatbot.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten