menu

Deverzendservice honderdste app voor myShop.com

MyShop.com verandert langzaamaan van een technologieleverancier in een aanbieder van maatwerkoplossingen, waarbij het aantal partners en apps nog altijd verder wordt uitgebreid. Zo lanceerde het bedrijf met Kassa Compleet van ING en een koppeling met deverzendservice.nl twee nieuwe generieke apps, waarmee het de mijlpaal van de honderdste generieke app heeft bereikt. Wij wilden meer weten over de ontwikkelingen en gingen in gesprek met algemeen directeur Marcel Ambriola.

Marcel vertelt ons dat het bedrijf, dat in 2000 werd opgericht als Mijnwinkel.nl, sinds de overname eind 2012 veel heeft geïnvesteerd in branding en het bieden van oplossingen voor complexere projecten. “Voorheen stonden we voornamelijk bekend als partner voor de kleinere webwinkelier. De afgelopen jaren richten we ons veel meer op de tweede en derde generatie internetondernemers, die net wat meer functionaliteiten en integratiemogelijkheden willen. Ook richten we ons steeds meer op het bieden van maatwerkoplossingen, zodat we onze klanten een totaalproduct kunnen geven.”

Generieke oplossingen
Het bedrijf heeft naar eigen zeggen inmiddels zo’n honderdvijftig apps in de appstore, maar niet alle apps zijn beschikbaar voor iedereen. “Zo’n honderd apps zijn generiek en voor elke webwinkelier te gebruiken, waaronder nu dus ook die van ING en deverzendservice.nl. Met ING hebben we al sinds onze oprichting in 2000 een zeer goede band. Eén van onze eerste koppelingen was bijvoorbeeld iDeal in samenwerking met ING. En met de app Kassa Compleet richten we ons op de merchant die het prettig vindt om alles onder te brengen bij één bank.”
Deverzendservice.nl, de online verzendoplossing waarmee pakketlabels van bekende vervoerders kunnen worden aangemaakt, zou zomaar eens de honderdste generieke app van het bedrijf kunnen zijn. Ook dit is geen onbekende club voor myShop.com. “Met deverzendservice.nl werkten we min of meer al samen. Een partner van Delta NV, één van onze klanten voor wie we een e-boulevard hebben gebouwd, maakte al gebruik van het softwareplatform van deverzendservice.nl. Naar aanleiding van de positieve geluiden uit deze hoek hebben we besloten om ook de app beschikbaar te stellen, zodat we de koppeling generiek kunnen aanbieden.”

Vechten tegen de deadlines
Verder is het bedrijf actief met de studiemethode Webshopheld, waarbij MBO-studenten leren om een eigen webshop op te zetten op het platform van myShop.com. “Ik vind het belangrijk om niet alleen geld te verdienen, maar ook op andere vlakken iets te kunnen betekenen. Al kun je het natuurlijk ook beschouwen als een investering op de lange termijn. Van de ruim tweeduizend studenten die ons platform nu gebruiken, is er ongetwijfeld een aantal die na hun studie een webshop opricht.”

En als nieuwste ontwikkeling is myShop.com momenteel actief met een community waarbij zowel de producent, leverancier, retailer als consument gebruikmaken van hetzelfde platform. “Je kunt het zien als een shop-in-shop waarbij de webshop kan dienen voor de voorraad. As we speak wordt er hard gewerkt aan het breder beschikbaar stellen van de ontwikkeling. Enkele klanten maken al gebruik van het systeem. Voor het grote publiek willen we het voor de Webwinkel Vakdagen lanceren. Ik ga er vanuit dat het lukt, maar in deze business is het natuurlijk altijd vechten tegen de deadlines.”

Tags

Reacties