Ecommerce News
menu
lightspeed ecommerce

Chargebee haalt 100 miljoen euro op

Chargebee haalt 100 miljoen euro op

Chargebee, dat software voor subscription ecommerce aanbiedt, heeft in een nieuwe financieringsronde meer dan 100 miljoen euro opgehaald. Het bedrijf dat nu op 1,2 miljard euro wordt gewaardeerd wil het nieuwe kapitaal inzetten om internationaal verder uit te breiden.

Het tien jaar oude bedrijf automatiseert alles omtrent terugkerende facturering en abonnementenbeheer voor bedrijven die met subscription commerce werken. Vandaag maakte het bekend dat het ruim 100 miljoen euro heeft opgehaald in een Serie G-ronde om “de wereldwijde verschuiving naar abonnementen te versnellen”.

Abonnementen steeds meer in trek

Want dat er steeds meer wordt ingezet op online abonnementsdiensten is duidelijk. Vorige maand werd duidelijk dat 2,1 miljoen Nederlanders een abonnement op een product hebben. Dit betekent dat 15 procent van de Nederlanders op regelmatige basis dingen als bloemen, kleding of eten laat thuis bezorgen.

15 procent van de Nederlanders heeft een abonnement op een product.

De pandemie heeft wereldwijd gezorgd voor een verschuiving naar SaaS- en op abonnement gebaseerde bedrijfsmodellen. In deze markt wordt een samengestelde jaarlijkse groei van 17,5 procent wordt verwacht in de komende vijf jaar.

Chargebee gewaardeerd op 1,2 miljard euro

Met het extra kapitaal wil Chargebee optimaal gebruikmaken van dit momentum. Het bedrijf, dat haar Europese hoofdkantoor in Amsterdam heeft, wil internationaal uitbreiden, bestaande samenwerkingen versterken en nieuwe markten aanboren. Chargebee wordt momenteel gewaardeerd op 1,2 miljard euro, wat neerkomt op een drievoudige groei in waarde in minder dan een half jaar tijd.

Meer dan ooit zullen bedrijven hun abonnementsservice nodig hebben.

“Bedrijven moeten tegenwoordig op elk moment kunnen reageren op constant veranderende klantbehoeften, nalevingsvereisten en marktdruk. Meer dan ooit hebben ze abonnementen nodig om snel te kunnen opschalen”, zo zegt medeoprichter en CEO Krish Subramanian.

Tags

Reacties

Henoch

Henoch

Hoofd- en eindredacteur. Houdt niet van taalfouten.

Bekijk alle berichten van Henoch