Bol.com Select

Bol.com Select: verzendkosten afkopen voor €15 per jaar

door Redactie. Over Logistiek met de tags , . 1.429 keer bekeken.

Bol.com heeft vandaag haar bezorgabonnementsdienst Select gelanceerd. Voor €14,99 per jaar kunnen consumenten verzendkosten afkopen en betalen ze dus niet meer voor bestellingen onder de 20 euro, voor avond- en zondaglevering en de same-day-delivery-diensten ‘Vandaag bezorgd’ en ‘Vandaag ophalen’.

Bol.com volgt hiermee het voorbeeld van onder meer Amazon, dat met Amazon Prime een soortgelijke dienst levert. Voor €14,99 per jaar kunnen Bol.com-klanten dus de verzendkosten afkopen, maar dit geldt alleen voor de 300.000 meest bestelde artikelen, die in de shop zijn te herkennen aan het ‘Select’-label. De verwachting is wel dat dit type producten de komende jaren uitgebreid zal worden naar zo’n 1 miljoen artikelen die voor de gratis verzending in aanmerking komen.

‘Bijkomende kosten vormden nog wel eens een drempel’

“Wij hebben voor iedere situatie een geschikte bezorgoptie, zodat je een pakketje altijd kunt laten bezorgen waar en wanneer je maar wil. Dat betekent zeven dagen in de week en indien nodig al binnen vijf uur na bestelling. Maar de bijkomende kosten kunnen nog weleens een drempel vormen om er gebruik van te maken”, zo vertelt algemeen directeur Daniel Ropers. “Die drempel nemen we nu zo goed mogelijk weg met de introductie van een bezorgabonnement. We bieden zo maximale keus, gemak en snelheid tegen minimale kosten. Zelfs voor de bestellingen onder de € 20,- hoeft niet meer betaald te worden.”

Bol.com als platform voor externe verkopers

Bol.com zet meer en meer in op externe (web)winkels die hun producten via Bol.com aan de man willen brengen. Nu zijn er zo’n 16.000 bedrijven die hun producten via Bol.com verkopen, maar de webwinkel wil ook dat grote ketens hun producten via het platform gaan aanbieden. Door de bezorgabonnementsdienst Select te lanceren, moet Bol.com een nog populairdere koopbestemming worden voor consumenten en zo dus ook aantrekkelijker voor externe retailers om hun producten via Bol.com te verkopen.

“Consumenten beginnen hun koopproces vaak op internet, maar standaardproducten liggen ook doorgaans binnen een kwartier bij de consument vandaan in een fysieke winkel”, zo vertelt Ropers tegenover het Financieel Dagblad. “Die winkelvoorraden van lokale winkeliers willen wij voor de internetshopper zichtbaar maken. Deze kan dan ervoor kiezen om het product in de winkel te halen of door Bol.com te laten bezorgen.”

Tags

Deel

Verder lezen

Reacties