Ecommerce News
menu
lightspeed ecommerce

Bloomon overgenomen door Britse branchegenoot

Bloomon overgenomen door Britse branchegenoot

Online bloemist Bloomon is overgenomen door Bloom & Wild, een branchegenoot uit het Verenigd Koninkrijk. Bloomon zal onder haar eigen naam door blijven gaan met het online verkopen van boeketten en bijbehorende abonnementen.

Bloomon is een bekend merk in de Benelux en groeit, net als Bloom & Wild, ook hard in Duitsland. Door de overname ontstaat naar eigen zeggen de grootste Europese online speler in het bezorgen van bloemen en kamerplanten.

Actief in acht landen

De nieuwe combinatie wordt actief in acht landen (Nederland, Belgiƫ, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Denemarken, Oostenrijk en Frankrijk) en verwacht voor dit jaar een omzet te boeken van 250 miljoen euro. Ook rekent het erop dit jaar in totaal 8 miljoen bezorgingen te kunnen doen.

De groep verwacht 8 miljoen bezorgingen in 2021.

Bloomon begon in 2014 als een abonnementsdienst, maar wijzigde vorig jaar haar businessmodel. Het transformeerde van abonnementenservice naar online bloemist. De ecommerce-speler doet nog steeds aan subscription commerce, maar laat klanten ook alle verse bossen en droogbloemen eenmalig bestellen.

Zelfde merk, zelfde mensen

“Door de overname van Bloomon door Bloom & Wild kunnen we inzetten op internationale expansie en tegelijkertijd structureel blijven investeren in onze propositie. We blijven dat net als Bloom & Wild doen onder hetzelfde merk en met dezelfde mensen”, zo licht medeoprichter Bart Troost aan.

Hij wordt Chief International Officer bij Bloom & Wild, terwijl Bloomon’s andere oprichter Patrick Hurenkamp als Chief Innovation Officer aan de slag gaat.

We kunnen nu inzetten op internationale expansie.

Geografisch en qua aanbod complementair

Troost vindt dat beide bloemenverkopers sterk complementair zijn. Iets wat zich uit in de geografische aanwezigheid in Europa, maar ook in de geboden producten en diensten.

“Zo heeft Bloomon bijvoorbeeld veel ervaring met het abonnementsmodel en het kopen van bloemen voor jezelf, terwijl Bloom & Wild excelleert met een breed cadeau-assortiment als losse verkoop en een sterke app. Door een kruisbestuiving van expertise, kwekerrelaties en technologie in de supply chain gaan wij elkaar over de hele linie versterken”, zo denkt Troost.

Tags

Reacties

Henoch

Henoch

Hoofd- en eindredacteur. Houdt niet van taalfouten.

Bekijk alle berichten van Henoch