Beerwulf lanceert marktplaats
Beerwulf, de online bierwinkel van Heineken, heeft een eigen marktplaats gelanceerd. Nu kunnen externe verkopers hun producten aanbieden in de webshop. Het nieuwe platform opent volgend jaar haar deuren in het Verenigd Koninkrijk, gevolgd door Duitsland, Frankrijk en Italië.
Beerwulf werd opgericht in 2017 onder de vleugels van Heineken. De online bierverkoper verkoopt inmiddels in 10 Europese landen. In 2019 zijn verkoper van thuistaps The Sub en Beerwulf geconsolideerd.
Productaanbod uitbreiden
Beerwulf lanceert nu een eigen marktplaats. Hier zullen producten van zowel gevestigde verkopers als kleine brouwerijen worden aangeboden. Partners moeten commissie betalen om gebruik te maken van de online etalage. Beerwulf biedt daarnaast facturatie, verzending en klantenservice. Voor het platform maakt het bedrijf gebruik van softwareaanbieder Mirakl.
Partners moeten commissie betalen.
Met behulp van partnerverkopers wil Beerwulf het productaanbod uitbreiden met categorieën als glazen, accessoires en snacks. Welke partners al zijn aangesloten, is nog niet bekend.
Marktplaats naar Verenigd Koninkrijk in 2023
De marktplaats is op dit moment alleen beschikbaar in Nederland. In 2023 zal het platform uitbreiden naar het Verenigd Koninkrijk, gevolgd door Duitsland, Frankrijk en Italië.
Beerwulf wil de Europese marktleider worden.
Beerwulf verkoopt al in deze landen, evenals in België, Oostenrijk, Spanje, Portugal en Luxemburg. De retailer zegt dat het de Europese marktleider wil worden voor online B2C bierverkoop.
‘Nieuwe producten toevoegen met één klik’
“Door de krachten te bundelen met externe verkopers kunnen we snel nieuwe producten en productcategorieën aan ons assortiment toevoegen met één klik op de knop. Daarnaast minimaliseert het de noodzaak voor voorraadmanagement aan onze kant,” zegt Chief Executive Officer Cindy Tervoort van Beerwulf.
Reacties