Shopping Today: ‘het is tijd, start nu’

Shopping Today: ‘het is tijd, start nu’

Op 21 september is het weer tijd voor Shopping Today. Dit jaarlijkse ecommerce-congres heeft voor deze editie het thema “It’s time, start now” omarmd. Meer dan ooit wil de organisatie alle bezoekers praktische tips meegeven, die ze direct kunnen toepassen in hun (web)winkel. Dit jaar verwacht het meer dan 1200 bezoekers te verwelkomen.

Met een uitgebreid keynote-programma en diverse kennissessies over uiteenlopende vakgebieden en braches binnen de ecommerce wil Shopping Today webwinkeliers en andere geïnteresseerden weer een jaar lang verder op weg helpen.

Sessies van ShoppingTomorrow

Daarnaast zijn de verschillende expertgroepen van ShoppingTomorrow hun onderzoeken gestart en zullen ze op 21 september in de Fabrique in Utrecht hun eerste bevindingen delen met het publiek. Sprekers van dit onderzoeksplatform zullen hun kennis etaleren over onder andere het succesvol verkopen van je producten in China, het verbeteren van de klantervaring, waarom de Nederlandse klantenservice (in vergelijking met de Amerikaanse) zo slecht is, hoe je omgaat met import- en exportbelastingen bij cross-border e-fulfilment en over de digitale innovatie in de tuinbranche.

Keynote van Wijnand Jongen

Ook zal Wijnand Jongen voor het eerst een keynote-presentatie geven op een eigen evenement van Thuiswinkel. Hij zal ’s morgens vertellen over de online customer journey. Want voor consumenten vervagen ‘online’ en ‘offline’ steeds meer naar een ‘onlife’-ervaring. Winkelen wordt persoonlijker, zowel tijdens de orïentatiefase als tijdens en na de daadwerkelijke bestelling. “Uiteindelijk gaat de customer journey niet over technologie, maar over mensen”, zo zal Wijnand uitleggen.

Privacy-tool van Thuiswinkel.org

Naast alle keynotes zal de ShoppingTomorrow ook het podium zijn waarop Thuiswinkel de Privacy-tool gaan lanceren. Tijdens een parallelsessie zullen ze de aanwezigen een eerste blik gunnen op deze tool, waarmee webwinkeliers gemakkelijk hun persoonsgegevensbescherming op orde kunnen krijgen en houden. En dat is zeer welkom, want op 25 mei 2018 treedt de Algemene verordening gegevensbescherming in werking. De Autoriteit Persoonsgegevens mag dan fikse boetes uitdelen als webwinkels in Nederland hun wettelijke verplichtingen niet nakomen.

Zoals eigenlijk elk jaar zijn we ook bij deze editie van Shopping Today aanwezig, aangezien we het, wat ecommerce-evenementen betreft, toch altijd wel een hoogtepunt in het jaar vinden. Zien we jou daar ook?

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten