Trunkrs ontvangt €15 miljoen groeigeld
Trunkrs heeft een investering van 15 miljoen euro opgehaald bij verschillende investeerders. Dat maakte de last-mile-speler vandaag bekend. Het geld wordt onder meer ingezet om de pakketbezorging sneller te verduurzamen. Daarnaast wil het bedrijf haar marktaandeel vergroten in België, waar het sinds vorig jaar actief is.
Trunkrs richt zich vanaf 2015 op het verduurzamen van next-day- en same-day-delivery. Dit doet het bedrijf door haar eigen wagenpark te combineren met bestaande netwerken van vervoerders. Daarnaast helpt Trunkrs mee aan het elektrisch maken van de wagenparken van partners.
Focus op duurzaamheid en veroveren België
Sinds april 2021 is Trunkrs in Vlaanderen actief, waardoor Nederlandse webwinkeliers sneller kunnen leveren in België. Met de groeifinanciering wil het bedrijf niet alleen haar positie versterken in Nederland, maar ook in België en Luxemburg. Naar eigen zeggen is het in ons land al marktleider in haar segment.
De investeringsronde werd geleid door investeerder Korys, die zelf ook actief is in de retail. De Belgische investeringsmaatschappij zet zich onder andere in om duurzame waarden te creëren in de energietransitie. De investering in Trunkrs, dat de last mile zo duurzaam mogelijk wil maken, past hier goed bij.
Trunkrs al ruim jaar actief in Vlaanderen.
Investment Director Brieuc de Hults: “Trunkrs is al koploper in duurzame bezorging in Nederland. Samen met de andere investeerders zorgen we ervoor dat Trunkrs ook de Belgische markt verovert.” Trunkrs is al ruim een jaar actief in Vlaanderen en zal zich nu ook richten op het veroveren van de Waalse consument.
Niet de eerste investering voor Trunkrs
In 2019 haalde Trunkrs al een investering op van 3,5 miljoen euro op om het bezorgnetwerk te verduurzamen. De logistieke speler ondersteunt partners bij de investering in elektrische voertuigen en betaalt een hogere vergoeding voor het vervoer wanneer zij elektrisch rijden. Ook de huidige kapitaalinjectie wordt deels gebruikt om de CO2-uitstoot binnen de ecommerce-branche terug te dringen.
Reacties