menu
Sana Commerce

Sana Commerce verwelkomt 100e klant van 2017

Avon Cosmetics uit Maleisië is het honderdste bedrijf dat dit jaar is gestart met het gebruiken van de ecommerce-oplossingen van Sana Commerce. Hiermee weet de Nederlandse webwinkelsoftware-aanbieder deze mijlpaal bijna twee maanden eerder te bereiken dan in 2016, toen de honderdste nieuwe klant pas in september werd opgetekend.

Avon Cosmetics zal de software van Sana Commerce eerst in Maleisië implementeren, maar daarna volgen ook de andere markten in Azië, Australië, de UK en de VS. Deze nieuwe klant typeert de groei van het Rotterdamse bedrijf. “De groei die we op dit moment doormaken is vooral het resultaat van twee factoren, namelijk onze internationale ambities en het uitgebreide productportfolio”, aldus CEO Michiel Schipperus. “Onze marktgroei komt voornamelijk uit Duitsland, de VS, de UK en Australië/Nieuw Zeeland. Natuurlijk blijft de Benelux voor ons als Nederlands bedrijf ook erg belangrijk.”

Groeiambitie van 50 procent

Schipperus denkt dankzij de honderd gesloten deals halverwege het jaar goed op schema te liggen om de groeiambitie van 50 procent te gaan halen. Dit zou in lijn zijn met de afgelopen drie jaar, toen Sana elk jaar met tussen de 30 en 50 procent groeide.

Sana heeft goed geïnvesteerd in de VS en dat lijkt zich nu terug te betalen. Deze markt wordt voor de aanbieder van webwinkelsoftware dan ook steeds belangrijker. “We verwachten dat die markt in de komende jaren nog veel sneller gaat groeien. Er is een toenemende vraag naar geïntegreerde oplossingen. Ons productportfolio, dat het afgelopen jaar is uitgebreid met ecommerce voor Microsoft Dynamics 365, biedt hier enorme groeikansen”, aldus Schipperus.

Tags

Verder lezen

Reacties