NextChapter lanceert nieuwe ordersoftware

NextChapter lanceert nieuwe ordersoftware

Nederlands ecommerce-platform NextChapter lanceert een nieuw systeem voor ordermanagement. Het platform moet meerdere verkopers en kanalen ondersteunen. Zo hoopt NextChaper in te spelen op de opkomst van niche-marktplaatsen.

Het Nederlandse NextChapter begon in 2015 als webwinkelsoftware voor multichannel-verkopers. Met het nieuwe platform wil het bedrijf een marktplaats-oplossing bieden voor groothandels, producenten en retailers. Hiervoor haalde NextChapter twee jaar geleden al groeikapitaal op.

‘Realtime inzicht in totale orderproces’

Het nieuwe ordermanagementsysteem (OMS) verbindt verkoopkanalen aan verkopers, die bijvoorbeeld weer meerdere voorraadlocaties hebben. De software zorgt ervoor dat orders uit online en offline kanalen naar de juiste magazijnen gaan. Zo moeten alle betrokkenen inzicht krijgen in het orderproces.

Het systeem verbindt verkoopkanalen aan verkopers en voorraadlocaties.

”De juiste order komt zo altijd bij de juiste vendor en uiteindelijk bij de juiste eindklant”, zegt Product Owner Lisa Rops. “Het OMS biedt realtime inzicht voor de klantenservice. Belangrijk is verder de uitgebreide configuratie, waardoor nagenoeg elke case haalbaar is. Dat kom je nog niet vaak tegen in ecommerceland, en daar zijn we enorm trots op.”

Inspelen op niche marktplaatsen

Met het nieuwe ordersysteem wil NextChapter inspelen op marktontwikkelingen, zoals niche-marktplaatsen die zich op één soort product of segment richten. Daarmee zouden groothandels, producenten en retailers tegenwicht bieden aan ecommerce-giganten Bol.com en Amazon. Het OMS zou dan ook meerdere verkopers en kanalen ondersteunen.

“Verkopers open een platform zouden moeten samenwerken.”

“Wij geloven sterk dat verkopers op een platform moeten samenwerken,” zegt CEO Michiel Bestebroer. “Op die manier kan de focus liggen op een complementair productassortiment dat wordt samengesteld vanuit kwaliteit en relevantie. We zijn uiteraard niet tegen concurrentie, dus er mag best overlap zitten in assortimenten, echter de algemene mindset is niet een ‘race to the bottom’ maar een ‘race to the best’.”

Lancering tijdens Webwinkel Vakdagen

Het NextChapter ordermanagementsysteem wordt officieel gelanceerd tijdens de aanstaande Webwinkel Vakdagen. Het bedrijf haalde eind 2020 nog een miljoeneninvestering op om hun software verder te ontwikkelen. Onder meer SPORT2000, Australian, Didi en Miss Etam zijn klant van het ecommerceplatform.

Jasmijn

Jasmijn schrijft nieuws- en achtergrondartikelen, met name over duurzaamheid in de ecommerce.

Bekijk alle berichten van Jasmijn

Ontvang meer artikelen zoals deze via e-mail

Gerelateerde berichten