Lalaland wint Philips Innovation Award

Lalaland wint Philips Innovation Award

Lalaland, een Amsterdamse startup die met behulp van AI online paspoppen maakt voor webwinkels, heeft de Innovator League gewonnen. Dit is de belangrijkste prijs die te winnen is bij de Philips Innovation Award, een verkiezing voor studentondernemers in Nederland.

De Philips Innovation Award bestaat eigenlijk uit twee awards. Er is de Innovator Award, waar een prijs van 50.000 mee gemoeid is en ondersteuning om van de startup een succes te maken. En er is de Rough Diamon Award, bedoeld voor bedrijven die hun idee pas net hebben uitgewerkt. Met 10.000 euro kunnen zij hun bedrijf verder opzetten.

Paspop aanpasbaar op leeftijd, maat en etniciteit

De belangrijkste prijs, de Innovator Award, ging gisteravond naar Lalaland. Dit is een studentenstartup uit Amsterdam die gebruikmaakt van neurale netwerken om zo kunstmatige paspoppen te creëren. Het werd in 2019 opgericht door Michael Musandu en Ugnius Rimsa. Met hun startup willen ze webwinkels kosten laten besparen door onder andere met behulp van tool het aantal retouren te laten afnemen.

Webwinkels kunnen met behulp van Lalaland tal van visuele paspoppen tonen, waarbij men de leeftijd, maat en etniciteit kan aanpassen. Op deze manier voelen klanten zich beter vertegenwoordigd op de productpagina, wat weer gunstig kan zijn voor de conversie.

Lalaland gebruikt neurale netwerken om kunstmatige paspoppen te creëren.

Constructieve feedback en coaching

In totaal, verdeeld over de twee awards, waren er acht finalisten. Zij kregen tijdens het traject hulp van het businesspanel en de partners van de Philips Innovation Award. “Zij hebben de deelnemers van constructieve feedback voorzien. Mede door deze feedback en coaching zijn alle deelnemers in de afgelopen periode enorm gegroeid”, zo laat het evenement weten.

Finale opgenomen in de studio met augmented reality

De finale vond niet plaats in het Theater Rotterdam, zoals voorgaande jaren het geval was, maar vanuit studio 4 in Hilversum. De finale werd volledig virtueel gemaakt met behulp van augmented reality. RTL Z zendt volgende week een aantal keer een compilatie van de finale uit.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten