Ecommerce News

Kortingsprogramma ‘Vrienden van Redcoon’ van start

Kortingsprogramma ‘Vrienden van Redcoon’ van startRedcoon is een kortingsprogramma onder de naam ‘Vrienden van Redcoon’ gestart. De bedoeling is dat aangemelde consumenten producten kopen bij de aangesloten webwinkels en zo een shoptegoed opbouwen die ze vervolgens bij Redcoon in de online shop kunnen komen verzilveren.

Het kortingsprogramma ‘Vrienden van Redcoon’ werd enkele maanden eerder al aangekondigd, maar het was dankzij een post van Redcoon op hun Google+-pagina dat we de bijbehorende site nu ook daadwerkelijk in actie zagen. Eerder zei managing director Erwin Bruggink tegenover De Weekkrant al over deze dienst: “Dit zijn de nieuwe airmiles, alleen zit er geen addertje onder het gras.”

Korting bij Redcoon opbouwen
Het idee is simpel, maar dat is de uitvoering ook: de klant meldt zich kosteloos aan en als hij vanaf dan een aankoop doet bij een van de aangesloten webwinkels, dan krijgt hij een bepaald percentage van de bestelwaarde als bedrag op zijn shoptegoed gestort. Als cadeautje krijgt iedere aanmelder sowieso al 10 euro shoptegoed van Redcoon, die bij hen in de online winkel valt te besteden. Voor zover wij zagen, was er geen minimum aan shoptegoed dat er opgebouwd moest worden voordat de korting ingezet kon worden, maar we lazen wel in de voorwaarden dat alle opgebouwde korting automatisch wegvalt als de klant een jaar lang niet is ingelogd op de dienst.

Zelf zei Redcoon er op Google+ het volgende over: “VriendenVanredcoon.nl is een uniek platform waar diverse webwinkels bij zijn aangesloten. Door een aankoop te doen bij deze bevriende webwinkels, krijg je gratis een percentage van het aankoopbedrag bij je redcoon shoptegoed. Als je je shoptegoed opbouwt kan je elektronica zelfs gratis worden!” Aangesloten webwinkels zijn onder andere dressesonly.nl, Avanti Sport, Express Wear, Spartoo.nl, Drogista.nl en Morres.

Het zijn nog niet echt de in Nederland bekende en grootste webwinkels die zich hebben aangesloten, maar dat wil nog niet betekenen dat dit kortingsprogramma geen kans van slagen heeft. We zijn erg benieuwd hoe Vrienden van Redcoon gaat uitpakken voor alle partijen. Heeft de klant er echt baat bij, zien de aangesloten webwinkels meer omzet en wat doet het met het succes van Redcoon? Mocht het aanslaan, dan valt uiteraard niet uit te sluiten dat andere webwinkels in samenwerking met branchegenoten ook dergelijke constructies gaan opzetten!

Deel dit artikel
Onze redactie

Geschreven door

Onze redactie

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten