Ecommerce Europe en EMOTA fuseren

Ecommerce Europe en EMOTA fuseren

Ecommerce Europe en EMOTA, de twee grootste ecommerce-brancheorganisaties van Europa, gaan fuseren. Per 1 januari volgend jaar vindt de fusie officieel plaats en gaan de organisaties verder onder de naam Ecommerce Europe, de bekendste merknaam van de twee.

Huidige leden van EMOTA krijgen vanaf 1 januari ook de volledige ledenrechten die Ecommerce Europe-leden momenteel hebben.

‘Met één stem spreken in Europa’

Volgens de twee organisaties is het handiger om met één stem te spreken in Europa, een stem die volgens hen nodig is om “goed te gedijen in de steeds veranderende en uitdagende ecommerce-omgeving en om het groeipotentieel van deze sector volledig te benutten”.

“We zijn enorm trots om aan te mogen kondigden dat Ecommerce Europe en EMOTA hun krachten bundelen om de enige ecommerce-vereniging op Europees niveau te worden. Dit is geweldig nieuws voor onze branche, die nu op een sterkere stem in Europa kan rekenen”, zo zegt François Momboisse, president van Ecommerce Europe.

Idee van fusie kwam van EMOTA

EMOTA-president Frederik Palm laat weten dat het idee om samengevoegd te worden van EMOTA komt. “Dit is niet alleen een belangrijke stap om onze sector te versterken, maar ook een duidelijke toewijding aan Europa. Door onze ervaringen, ideeën en kennis van lidstaten met elkaar uit te wisselen, kunnen we onze expertise bundelen. Want alleen samen kunnen we een echte impact hebben en ervoor zorgen dat onze ideeën en initiatieven gehoord worden in Brussel.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten