Mijnwebwinkel koppelt LiveChat Service

Mijnwebwinkel koppelt LiveChat Service

Klanten van Mijnwebwinkel kunnen vanaf nu livechat aanbieden in hun webwinkel. De webwinkelsoftware-aanbieder is hiervoor een pilot gestart in samenwerking met LiveChat Service. Webwinkeliers krijgen niet alleen toegang tot chatsoftware, maar ook tot getrainde chatoperators.

De pilot wordt aangekondigd met een speciale korting voor leden, die 15 procent minder betalen voor de klantenservice-dienst. En mocht er alleen voor de chatsoftware worden gekozen – en dus niet voor de bemande chatservice – dan kunnen webwinkeliers dit een maand lang gratis uitproberen.

20-25 procent conversie uit chats

De dienst van LiveChat wordt al gebruikt door webwinkels als TravelBird en Inktbestellen.be en volgens CCO Jeroen Beltman wordt er gemiddeld tussen de 20 en 25 procent conversie uit de chatgesprekken gehaald. “Onze chatoperators zorgen niet alleen voor snelle antwoorden en informatie, maar verzamelen ook gekwalificeerde sales-leads.”

Voordelen van livechat in webwinkel

Volgens Mijnwebwinkel is livechat een laagdrempelige manier om met websitebezoekers in contact te komen, direct vragen te beantwoorden en eventuele drempels weg te nemen. Ook benadrukt de webwinkelsoftware-aanbieder dat livechat helpt beter te converteren, leads te verzamelen en het telefoon- en mailverkeer te laten afnemen.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten