Groei online omzet 16,6 procent

Groei online omzet 16,6 procent

De online omzet van de Nederlandse detailhandel is vorig jaar met 16,6 procent toegenomen ten opzichte van het jaar ervoor. De afgelopen jaren liet de branche echter een sterkere groei zien. Webwinkels zagen hun omzet met 13,7 procent toenemen.

De online-omzetontwikkeling van de detailhandel in Nederland lijkt elk jaar wat minder te worden. Groeide de industrie in 2015 nog met 22,1 procent, dit jaar moeten we het met 16,6 procent doen, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.
De groei van online omzet in de detailhandel

Multi-channel groeit met 21,1 procent

Het statistiekenbureau meldt ook dat de online omzet van winkels waarvan online verkoop een nevenactiviteit is, de zogeheten multi-channelers, het afgelopen jaar met ruim 21 procent is gegroeid. Dat is weliswaar 5 procentpunt minder dan een jaar ervoor, maar nog steeds een mooie ontwikkeling.

De groei van online omzet in de omnichannel-retail

Webwinkels zien omzet met 13,7% toenemen

Het CBS heeft ook gekeken naar de ontwikkeling van webwinkels, in haar definitie zijn dat retailers die online verkopen als hoofdactiviteit hebben. Hun online omzet steeg het afgelopen jaar met 13,7 procent, een daling van slechts 0,8 procentpunt ten opzichte van het jaar ervoor.

De groei van online omzet van webwinkels

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten