NextChapter, Supplime en D2C Company gaan samenwerking aan

NextChapter, Supplime en D2C Company gaan samenwerking aan

NextChapter eCommerce, Supplime en D2C Company gaan intensiever samenwerken. Onder de naam The Future of Commerce bieden ze een oplossing voor een ecommerce-platform, logistiek & fulfilment en online marketing samen. Ook ontwikkelen ze eigen niche-marktplaatsen. Merken en producenten moeten zo makkelijker potentiële klanten in nieuwe regio’s bereiken.

De eigenaren van de drie bedrijven werkten al ruim een jaar samen. “Veel van onze klanten vonden het vervelend dat ze voor elke expertise een andere partij moesten inschakelen”, zegt Michiel Bestebroer, algemeen directeur van NextChapter eCommerce.

Door online verkoop, logistieke afhandeling en marketing als één dienst aan te bieden, kunnen merken en producenten volgens de initiatiefnemers makkelijker andere Europese landen betreden. Het is geen must om alle diensten af te nemen. Als je bijvoorbeeld liever gebruikmaakt van een andere fulfilmentpartner is dat ook prima.

Grote rol voor marktplaatsen en influencers

Marktplaatsen en influencers spelen binnen het concept een grote rol. Met steeds meer verkopen via marktplaatsen en influencers zoeken merken een manier om zelf in contact te komen met de consument. Rob van Gent, eigenaar van D2C Company: “Vaak hebben zij niet de kennis, capaciteit en technologie om dit te doen.”

Eerste niche-marktplaats binnen twee weken live.

Bestebroer vult aan: “Voor veel merken is het lastig om voldoende naamsbekendheid op te bouwen via reguliere marktplaatsen. Wij ontwikkelen daarom niche-marktplaatsen, waarmee de marketing veel doeltreffender is. De eerste niche-marktplaats, voor de keukenbranche, gaat binnen twee weken live.”

Sneller direct contact met Europese consument

Een ander struikelblok voor veel merken die internationaal willen gaan, is de toegenomen complexiteit van hun supply chain. Hierdoor verliezen ze veel marge en is het nauwelijks nog rendabel om naar het buitenland te gaan. Bart de Rijke, algemeen directeur van Supplime: “Wij hebben fulfilmentcentra door heel Europa, waarmee een 24-uurslevering opeens wel haalbaar wordt.”

Binnenkort aanbod van derden.

De drie initiatiefnemers bieden via The Future of Commerce nu nog uitsluitend hun eigen dienstverlening aan. Op termijn willen ze diensten van derden aanbieden, zoals partijen die kunnen helpen met het voorspellen van ideale voorraden per fulfilmentlocatie. De oplossing richt zich nu nog op Europese merken en producenten, maar kan ook interessant zijn voor buitenlandse partijen die de Europese markt willen betreden.

Linda

Linda

Linda de Vries werkt sinds 2015 bij Zietuwel, waar ze zich hoofdzakelijk bezighoudt met interviews voor Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Linda

Gerelateerde berichten