menu

Inschrijvingen Shopping Awards geopend

De Thuiswinkel Awards zijn van naam veranderd en heten nu de Shopping Awards. De verkiezing staat nu nadrukkelijker stil bij omnichannel. Zo worden niet alleen de beste webwinkels beloond, maar ook de online activiteiten in en van stenen winkels. Sinds deze week kunnen retailers zich inschrijven voor de Shopping Awards.

De naamswijziging van die zo bekende Thuiswinkel Awards heeft ook te maken met het feit dat de prijzenshow niet langer een initiatief van Thuiswinkel.org alleen is, maar er nu ook wordt samengewerkt met de andere brancheverenigingen ANVR en InRetail. De uitreiking van de Shopping Awards moet zo een positieve bijdrage leveren aan de online en omnichannel-ontwikkeling van retailers in ons land.

Zes awards

Webwinkels, maar dus ook stenen winkels die online actief zijn, kunnen zich sinds deze week en tot en met 16 januari inschrijven om kans te maken op een award. Er zijn dit jaar zes verschillende awards te winnen:

  • Shopping Awards XS – Een publieksprijs (in 16 productcategorieën) voor retailers die online actief zijn en maximaal 4 miljoen euro per jaar omzetten
  • Shopping Award Beste Starter – Een vakprijs voor online en omnichannel-winkels die minder dan twee jaar actief zijn
  • Shopping Awards XL – De grote broer van XS; een publieksprijs (in 14 productcategorieën) voor retailers met een omzet van 4 miljoen euro of meer
  • Shopping Excellence Awards – Een vakprijs in 5 verschillende categorieën voor toonaangevende retailers die een grote stap voorwaarts hebben gezet
  • Shopping Award Cross-Border – Een vakprijs voor retailers die in minstens twee andere Europese landen dan Nederland zaken doen
  • Shopping Award Game Changer – Een vakprijs voor retailers die de Nederlandse ecommerce hebben verrijkt met hun concept, product of dienst

De Excellence-prijs is nieuw en zal volgend jaar uitgereikt worden, net als de bekende publieks- en vakprijzen én de Ecommerce50 voor snelst groeiende bedrijven.

Tags

Reacties