Google opent ecosysteem voor WooCommerce
Webwinkeliers die gebruikmaken van de webwinkelsoftware van WooCommerce, GoDaddy of Square kunnen binnenkort gratis hun producten tonen in Google Maps, Google Afbeeldingen, Google Search en YouTube.
Dit nieuws heeft Google gisteren bekendgemaakt en het is daarmee een uitbreiding van de samenwerking die de zoekgigant eerder al aankondigde met Shopify.
WooCommerce, GoDaddy en Square
Binnenkort kunnen dus niet alleen Shopify-gebruikers, maar ook shops gebaseerd op de webwinkelsoftware van WooCommerce, GoDaddy of Square hun producten tonen. Dit tonen gebeurt tijdens de één miljard shopping-journeys die dagelijks plaatsvinden via de verschillende diensten van Google.
Kosteloos in zoekresultaten
Sinds oktober 2020 kost het webwinkels niks om in de shopgerelateerde zoekresultaten van het Google-ecosysteem te verschijnen. ” Net zoals we sites geen geld vragen om deel uit te maken van de Google-zoekindex, komen vermeldingen van webwinkeliers in aanmerking om kosteloos in het Shopping-tabblad te verschijnen”, zo legde Google uit. Betaalde vermeldingen blijven in de daarbij behorende advertentieruimtes verschijnen.
Het is noodzakelijk om op te vallen.
Volgens Google betekent deze open ecosysteembenadering dat retailers nog meer manieren hebben om ontdekt te worden op Google en dat kopers nog meer keuze hebben. Â “Voor retailers is het nu absoluut noodzakelijk om op te vallen en rechtstreeks met uw klanten te communiceren”, zo stelt het bedrijf in een blogpost.
Nieuwe tools voor (web)winkeliers
Google introduceert daarom een aantal nieuwe tools die retailers moet helpen met het vertellen van hun verhaal. Binnenkort kunnen zij kosteloos bepalen hoe hun merk op Google wordt weergegeven door middel van video’s, opgemaakte afbeeldingen en interactieve verhaalformats.
Een van de tools is een make-uptool dat gebruikmaakt van augmented reality. Een andere nieuwe feature is een loyaliteitsprogramma voor consumenten die het eerst online shoppen via Google.
Reacties