Data Driven Commerce

Dit evenement is al geweest. Bekijk aankomende evenementen.

Data Driven Commerce

Evenement details

Datum: donderdag 13 februari Locatie: DeFabrique, Utrecht, Utrecht, Nederland
Evenement website
Google Calendar iCal

Op 13 februari 2020 vond de recentste editie plaats van het Data Driven Commerce Event, georganiseerd door Twinkle en MarketingTribune. Het stond stil bij de data die je als webwinkelier kunt verzamelen en inzetten. Want op basis van data ga jij je klant steeds beter begrijpen, maar wat ga je er vervolgens mee doen?

Personaliseren op basis van data

Bezoekers kregen onder meer uitleg over hoe je e-mails naar klanten kunt personaliseren en de content op je site persoonlijker kunt maken. Niet iedereen zit bijvoorbeeld te wachten op de algemene weekaanbieding. Maar het kan goed zijn dat hij wel graag meer wil weten over de nieuwste producten in jouw assortiment. Door te filteren waar jouw klanten behoefte aan hebben, kun je de gehele customer journey de juiste informatie sturen.

De hamvraag van Data Driven Commerce 2020 was dan ook: hoe gebruik je de klantinzichten uit je data om je klant nóg beter van dienst te kunnen zijn en je conversie te verhogen? Het centraal stellen van de klant en het creëren van loyale klanten is uiteraard het streven van elke organisatie. Maar hoe je met behulp van data kunt inspelen op de klantervaring is niet voor iedereen even duidelijk. Een ander struikelblok is dat data nog te vaak versplinterd is. Tijdens het event kregen bezoekers handvaten om hier structuur in aan te brengen.

Het event wordt sinds 2016 georganiseerd.

Het Data Driven Commerce event wordt sinds 2016 georganiseerd. In de afgelopen jaren vertelden medewerkers van onder meer Hema, Picnic en Google hoe zij datagedreven beslissingen maken. Traditiegetrouw wordt theoretische kennis afgewisseld met praktijkverhalen en netwerkmogelijkheden.

Locatie Data Driven Commerce