Chatbot Conference

Dit evenement is al geweest. Bekijk aankomende evenementen.

Chatbot Conference

Evenement details

Datum: donderdag 11 juni Locatie: Jaarbeurs, Utrecht, Utrecht, Nederland
Evenement website
Google Calendar iCal

In 2018 vond de eerste editie plaats van de Chatbot Conference. Op dit event staat – uiteraard – de chatbot centraal. En niet voor niets, want volgens onderzoek van Gartner wordt in 2022 meer dan 85 procent van de interactie met klanten zónder tussenkomst van mensen afgehandeld. Hoe werken deze virtuele assistenten precies, hoe zet je ze optimaal in en wat zijn de laatste trends? Tijdens de Chatbot Conference krijg je antwoorden op al deze vragen.

Zijn chatbots de toekomst?

Hoe schrijf je als copywriter een gesprek waarmee een chatbot echt tot leven komt? En hoe weet je of een chatbot wel de beste oplossing is voor jouw vraagstelling. Dat en meer werd de afgelopen keer behandeld in de Jaarbeurs te Utrecht. Onder andere Bol.com, Booking.com ABN Amro deelden hun ervaringen met chatbot: hoe zorgen de bots voor een hogere conversieratio en welke best practices hebben zij geleerd toen ze chatbots in zetten als sales agents?

Chatbots leiden lang niet altijd tot het gewenste resultaat.

Dat deze onderwerpen tot de verbeelding spreken, mag duidelijk zijn. Er zijn immers talloze redenen te bedenken waarom de inzet van een chatbot toch niet tot het gewenste resultaat leidt. Uit diverse onderzoeken kwam al naar voren dat consumenten vaak niet erg te spreken zijn over deze virtuele assistenten. Dit komt hoofdzakelijk omdat de meeste chatbots alleen simpele vragen kunnen beantwoorden, terwijl ze worden ingezet om het menselijk contact te vervangen.

Hoe implementeer je een goedwerkende chatbot?

In diverse keynotes en breakout-sessies vertelden sprekers over hoe zij er wel in slaagden om een goedwerkende chatbot te implementeren. Hierin ging het onder meer over hun aanpak, de uitdagingen op technologisch gebied en wat er komt kijken bij de ontwikkeling van een chatbot. Verder kregen bezoekers een kijkje in de uitdagingen om een écht goede conversational experience te bieden. Bijvoorbeeld op het gebied van de klanttevredenheid.

Locatie Chatbot Conference