PostNL bezorgt pakketten op afspraak

PostNL bezorgt pakketten op afspraak

PostNL heeft vandaag een nieuwe bezorgoptie geïntroduceerd: Op afspraak bezorgd. Consumenten kunnen hiermee, direct bij een online aankoop, aangeven wanneer hun bestelling bezorgd moet worden. Deze nieuwe bezorgoptie moet ervoor zorgen dat consumenten vaker voor online winkelen kiezen in plaats van offline shoppen.

De Bijenkorf is de eerste retailer in ons land die de bezorgoptie ‘Op afspraak bezorgd’ aanbiedt, zo meldt het postbedrijf vandaag. Klanten kunnen vanaf vandaag zelf bepalen op welke dag en in welk tijdsvenster van twee uur PostNL hun pakketje aflevert.

Volgens PostNL is de nieuwe bezorgoptie de volgende stap in het bieden van meer gemak aan online consumenten. Het logistieke bedrijf bezorgt al zeven dagen per week, in de avond en op dezelfde dag. En sinds vorige maand kunnen klanten ook na een online aankoop te hebben gedaan, het bezorgmoment of de bezorglocatie zelf wijzigen via de app van PostNL en Track & Trace. Daarnaast kunnen consumenten hun pakketjes ophalen bij 2800 locaties verspreid over het land.

‘Ecommerce in 2020 goed voor 45% van omzet PostNL’

PostNL zet dus duidelijk in op een optimale en zo uitgebreid mogelijke bezorging van online bestellingen. Geen gekke gedachte, nu steeds minder mensen brieven versturen en PostNL dus, door de populariteit van ecommerce, meer en meer inzet op hun pakket-tak. In de eerste helft van dit jaar was ecommerce goed voor 36 procent van PostNL’s omzet, daar waar het vorig jaar in dezelfde periode nog om 32 procent ging. PostNL denkt dat ecommerce in 2020 goed is voor zo’n 45 procent van hun totale omzet.

 

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten