Mollie

Mollie breidt uit naar Europa

door Redactie. Over betalen met de tags , , . 814 keer bekeken.

Payment service provider Mollie heeft een sterk jaar gedraaid en maakt zich nu op om de Europese markt verder te betreden. Nadat de online payment processor haar teams in Nederland en België wist te verdubbelen qua formaat, zet het nu teams op in Frankrijk en Duitsland. Deze expansie gaat gepaard met een complete rebranding, die vandaag werd gelanceerd.

De zaken gaan goed bij Mollie, dat vorig jaar, voor het tweede jaar op rij, haar betaalvolume wist te verdubbelen. In de Benelux is het, als er gekeken wordt naar het aantal actieve klanten, naar eigen zeggen de grootste online payment provider. En dus kan er verder over de landsgrenzen worden gekeken. Mollie wil, mede door in Frankrijk en Duitsland te gaan opereren, de eerste tech-driven Europese PSP worden.

Gat opvullen

De internationalisering is geen onlogische gedachte, als je je bedenkt dat Mollie momenteel de betalingen verwerkt voor de helft van de Nederlandse webwinkels en dat het in België, binnen twee jaar na toetreding tot die markt, een marktaandeel van bijna 25 procent van de webshops wist te bemachtigen.

“Toen Mollie de Belgische markt betrad, braken we daar het monopolie open van de legacy spelers die verouderde producten aanbieden”, aldus oprichter Adriaan Mol. “Het viel ons op dat eenzelfde niveau van legacy tech gebruikt wordt in andere Europese landen. Dat is het gat dat we willen opvullen”, zo verklaart hij de keuze van de PSP om nog meer in Europa actief te worden.

Nieuwe look and feel

De expansie in Europa wordt ondersteund met een complete rebranding. Naar eigen zeggen is het uiterlijk veranderd om ze de geüpdatete doelen en ambities te reflecteren. “Het nieuwe logo en de nieuwe website zijn voorzien van een kalme en frisse uitstraling, die een visuele uitdrukking geeft aan het gebruiksgemak en het innovatieve karakter van onze producten.”

Tags

Deel

Verder lezen

Reacties