Instant Commerce haalt €2 miljoen op

Instant Commerce haalt €2 miljoen op

Instant Commerce, een Nederlandse ecommerce-software startup, heeft 2 miljoen euro aan startkapitaal opgehaald. Met het geld wil het bedrijf hun team verdubbelen. Daarnaast wil Instant Commerce de bekendheid in Europa vergroten.

Instant Commerce is in januari van dit jaar opgericht. Het softwarebedrijf biedt een intuïtieve headless webshop-bouwer. Headless commerce betekent dat de front-end en back-end zijn losgekoppeld, wat meer ontwerpmogelijkheden geeft.

Headless platform op basis van Shopify

Met de miljoeneninvestering wil Instant Commerce ten eerste het team verdubbelen naar ruim 40 medewerkers. Daarnaast wordt er geld gestoken in productontwikkeling en het vergroten van hun bekendheid in Europa.

De software werkt op basis van de Shopify back-end.

Het bedrijf zou een toegankelijk platform bieden ‘om razendsnel een webwinkel te bouwen en live te krijgen’, aldus de startup. Gebruikers kunnen er een online etalage maken op basis van de Shopify back-end zonder te programmeren. Naast Shopify kan er gekoppeld worden met ecommerce-gerelateerde software zoals Storyblok, Algolia, Klaviyo en Gorgias.

30 klanten

Momenteel heeft Instant Commerce dertig klanten aan zich gekoppeld, waaronder ID&T, Bols, Yaya en Ekster. Oprichters Coen van Hees, Doeke Leeuwis en Sam van Hees stonden eerder aan de wieg van Story of AMS, een headless commerce adviesbureau met klanten als Philips en Intersport.

“Met ons platform kan iedereen headless gebruiken.”

“Headless is fantastische technologie”, aldus mede-oprichter Coen van Hees van Instant Commerce. “Met ons next generation front-end platform kan iedereen – van agencies tot e-commerce managers en marketers – het gebruiken zonder afhankelijk te worden van developers, wat meestal het geval is na het implementeren van een headless webshop.”

‘Retailers lopen tegen ontwikkelingskosten aan’

“Headless wordt de nieuwe standaard voor e-commerce”, zegt partner Sama Endacott van Firstminute Capital, dat de investeringsronde leidde. “Online retailers die gebruik maken van Shopify lopen echter tegen flinke ontwikkelingskosten aan om de overstap te maken. Instant Commerce maakt daar een eind aan.”

Jasmijn

Jasmijn

Jasmijn schrijft nieuws- en achtergrondartikelen, met name over duurzaamheid in de ecommerce.

Bekijk alle berichten van Jasmijn

Gerelateerde berichten