Helft Amerikaanse webwinkeliers wil andere software
Bijna de helft van de Amerikaanse webwinkeliers heeft plannen om van webwinkelsoftware te switchen. Dit biedt uiteraard legio kansen voor aanbieders van dergelijke shoppingsoftware. Vooral het SaaS-model is populair onder ondernemers met een webwinkel.
De website Internet Retailer heeft een uitgebreide gids geschreven over ecommerce-platforms en uit één van de vragen kwam naar voren dat bijna de helft van de ondervraagde webwinkeliers rondkijkt voor een nieuw platform om de webwinkel op te bouwen.
Binnen twee jaar andere webwinkelsoftware
Maar het is niet alleen dat ze rondkijken voor andere webwinkelsoftware, ze zetten daar ook aardig wat vaart achter. Zo’n 17 procent van de ondervraagde retailers is op dit moment bezig met de software-verhuizing, terwijl bijna driekwart van plan is om binnen de komende twee jaar van platform te wisselen.
Steeds meer webwinkeliers kiezen voor een SaaS-oplossing, oftewel software as a service. Veertig procent van de ondervraagden gaf aan hiervoor te willen kiezen en dat is een aanzienlijk hoger percentage dan de 25 procent die nu SaaS gebruikt.
Reacties