menu
lightspeed ecommerce

Bringly laat koerier naar winkel gaan voor consument

Vanaf volgende maand kunnen consumenten in Amsterdam fietskoeriers aan het werk zetten om voor hen naar de supermarkt, stomerij of apotheek te gaan. Op 10 juni wordt namelijk de app van Bringly gelanceerd, een nieuw duurzaam bezorgplatform.

Bringly is ontsproten aan het brein van Rajiv Laigsingh, die zelf in Amsterdam woont. Hij kwam op het idee van de app toen hij zich realiseerde dat hij door de lange werkdagen geen tijd had om voor sluitingstijd nog zijn dagelijkse beslommeringen uit te voeren.

‘Zelfde avond nog in huis’

En dat is niet alleen een gemiste kans voor hem en andere drukke consumenten, maar ook voor lokale ondernemers, zo vindt hij. Bringly moet dit probleem oplossen. Via de app kunnen consumenten bestellingen doen, die dezelfde avond tussen 18:00 en 22:00 nog door fietskoeriers worden bezorgd.

‘Same-day wordt zo efficiënter en groener’

“Consumenten willen hun producten steeds sneller in huis, maar hebben vaak geen idee dat dit juist zorgt voor meer vervuiling door bestelbusjes. Om mee te gaan met deze trend is het van belang dat fietskoeriersbedrijven samenwerken om een duurzaam alternatief te bieden. Op deze manier worden same-day-leveringen betaalbaarder, efficiënter en groener”, zo licht de ondernemer toe.

Lokale ondernemer moet zelfde dag kunnen bezorgen

Bringly richt zich met name op lokale ondernemers. Via de app kun je bijvoorbeeld een koerier je kleren bij de stomerij laten ophalen en die ’s avonds bij je thuis laten bezorgen. “Restaurants kunnen hun eten dezelfde dag bezorgen, maar nu wordt het tijd dat dit voor iedere lokale ondernemer mogelijk wordt zonder hoge commissies en zonder CO2-uitstoot.”

Volgens Rajiv is het enige wat je als verzendende winkel (of consument) moet doen is het adreslabel uit de app printen en op de te versturen items plakken. De fietskoerier zal deze vervolgens scannen en zo is het pakketje te volgen.

Ook consumenten halen bestellingen op via Bringly

Bringly is vooralsnog alleen beschikbaar in Amsterdam, maar Rajiv wil het bezorgplatform uiteindelijk ook naar meerdere grote steden uitbreiden. “In iedere stad wil ik dat er minder tijdstress, minder CO2-uitstoot en meer steun is voor lokale ondernemers. Uiteindelijk is het de bedoeling dat consumenten die toch al langs een winkel komen ook alvast het bosje bloemen voor de buurman ophalen voor een extra zakcentje. Zo kunnen we samen bijdragen aan een betere en schonere wereld.”

Tags

Reacties