Billy Grace lanceert Shopify-marketingplatform
Nederlandse ecommerce-startup Billy Grace heeft startkapitaal opgehaald. Daarmee lanceert het bedrijf slimme marketingsoftware voor Shopify-gebruikers. Verkopers kunnen zo hun advertenties op diverse kanalen optimaliseren.
Billy Grace, gevestigd in Amsterdam, biedt een platform voor de marketing-optimalisatie van Shopify-webwinkels. Het jonge bedrijf komt voort uit het al bestaande marketingbureau CroudX. Hoeveel geld er is opgehaald, is niet duidelijk.
Slimme data-analyse van advertenties
De software van Billy Grace geeft webshops inzicht in de reclame-inkoop. Door slimme data-analyse wordt de kwaliteit van advertenties gemeten, onder meer op basis van de transactiehistorie van Shopify, maar ook die van Bol.com en Amazon. Ook vooraf gestelde doelen van de verkoper worden meegenomen.
De software meet de kwaliteit van advertenties.
Het algoritme geeft vervolgens de beste budgetverdeling voor diverse kanalen, zoals bijvoorbeeld Facebook en Google. Hieruit volgt ook een data-advies voor voorraden en productprijzen.
‘Roi-stijging tussen 30 en 120 procent’
In een jaar tijd zorgt de software voor een ROI-stijging tussen 30 en 120 procent bij 50 klanten van CroudX, meldt het bedrijf in een interview. Op de eigen website spreekt Billy Grace van een besparing op marketingkosten van 62 procent.
‘Data-gedreven ecommerce voor elke webshop’
Het bedrijf bestaat nu uit 14 medewerkers. Het platform werkt nu alleen voor Shopify. Billy Grace zegt wel meer partijen aan de dienst te willen toevoegen.
“Ook kleine partijen moeten de mogelijkheid hebben om makkelijk op te schalen.”
De startup wil ‘data-gedreven ecommerce voor elke webwinkel mogelijk maken’, valt te lezen op de website: “Niet alleen de grote partijen die kunnen betalen, maar ook de kleine partijen zouden de mogelijkheid moeten hebben om makkelijk op te schalen.”
Reacties