Dit evenement is al geweest. Bekijk aankomende evenementen.
E-commerce Live!
Evenement details
E-commerce Live! noemt zichzelf “het toonaangevende ecommerce-event van Nederland”. Op 1 juni 2022 is het event na twee jaar terug. Deze dag, gehouden in de Beurs van Berlage in Amsterdam, kent geen traditionele beursvloer met allemaal stands, maar een doorlopend programma met tientallen sessies, rondetafelgesprekken, panels, pitches en demo’s. Future of Payment en Fulfillment & Logistics worden tegelijkertijd als sub-event georganiseerd.
Sprekers E-commerce Live!
Het event wordt georganiseerd sinds 2015. In 2020 vond de meest recente editie plaats. Vanwege het coronavirus was het programma volledig online. Ruim vijftig sprekers uit verschillende niches van de ecommerce deelden hun tips en tricks over onder meer marktplaatsen, klanttevredenheid en conversie.
Inspirerend event bomvol informatie.
Zo vertelde Eduard Hoogenboom van Bol.com over de snelle opkomst van platformen en hun rol in de coronacrisis. Hidde van der Louw van Bever liet zien hoe de buitenspecialist erin slaagde om haar merk te herpositioneren, zonder enorm marketingbudget. Arie Kuiper van BuyBay gaf tips om het retourenprobleem aan te pakken.
Veel aandacht voor nieuwe technologieën
Ook (relatief nieuwe) technologieën als voice, virtual reality en kunstmatige intelligentie komen tijdens E-commerce Live! regelmatig voorbij. Toch is het programma niet alleen interessant voor grote spelers die veel geld kunnen besteden aan digitale transformaties. Doordat de sprekers uit verschillende niches komen en werken bij bedrijven die zich in verschillende stadia bevinden, is er voor elke ecommerce-ondernemer iets te halen.
In de laatste editie hadden director Retail & Data Joris Scheepens van Bol.com en webwinkelier Michiel Snoek bijvoorbeeld een gesprek over data-gestuurd ondernemen. Want of het nu gaat om big data of kunstmatige intelligentie, het komt erop neer dat je een probleem wilt oplossen aan de hand van beschikbare informatie. Verder vertelden ze hoe je informatie uit verschillende verkoopkanalen kunt bundelen en welke kansen en barrières je kunt tegenkomen onderweg.
