menu

Winkeliers ontbreekt het aan ecommerce-ervaring

Winkeliers ontbreekt het aan ecommerce-ervaringOndanks dat veel jonge consumenten het toch verwachten, hebben veel winkeliers hun verkoopomgeving nog steeds niet genoeg ontwikkeld en daardoor missen ze de boot nu ook de komende jaren de ecommerce-industrie aanzienlijk zal gaan groeien.

Merchant Warehouse and Retail Pro International ondervroeg meer dan duizend Amerikaanse winkeliers en consumenten geboren tussen 1982 en 2001 (de zogeheten millennial shoppers). Met als doel om te ontdekken welke afstanden er tussen deze groepen zat wat betreft de marketing en de ideale verkoop-ervaring.

De millennial shoppers hebben als geen andere groepering hoge verwachtingen van shoppen vandaag de dag. Een aanbod dat enkel te koop is via een stenen winkel kan niet meer, maar een winkelier die enkel en alleen via internet verkoopt, zal ook niet als hét antwoord worden gezien. Shoppen moet via meerdere kanalen kunnen: in de winkel, online en vanaf een mobiel apparaat.

Online researchen, in winkel kopen
De jonge groep van consumenten blijft het internet gebruiken om uitgebreid research te doen voordat er iets wordt besteld, maar velen geven de voorkeur ook aan het kopen in een winkel, nadat het product eerst online is onderzocht. Oftewel: de winkelier moet overal aanwezig zijn, zodat het alle soorten shoppers optimaal kan bedienen.

Door bijvoorbeeld coupons in te zetten of (daarop gebaseerde) mobiele technologieën die ook gretig aftrek vinden bij de doelgroep, is er een grotere kans om de verkopen te laten toenemen in zowel de stenen winkel als de webwinkel. Driekwart van de ondervraagde consumenten gaf aan over te willen stappen naar een andere winkel als die real-time kortingen en aanbiedingen zou sturen naar hun smartphone terwijl ze aan het shoppen zijn. En dat terwijl in de praktijk slechts 27,3% van de winkeliers uit dit onderzoek mobiele coupons aanbiedt.

Tags

Reacties