Willie.nl: 15 procent betaalt achteraf

Willie.nl, succesvol mede dankzij kredietcheckKlantenservice is erg belangrijk, en mede bepalend voor het succes van een webwinkel. Nu hoort daar niet alleen een vriendelijke klachtenafhandeling bij, maar bijvoorbeeld ook voldoende betaalmethoden. De snel groeiende webwinkel Willie.nl zag de conversie toenemen door onder andere achterafbetaling en kredietchecks.

Willie.nl is een webwinkel waar je seksartikelen kunt kopen, van erotische speeltjes tot lingerie. Al wil mede-eigenaar en directeur Florian Albers voorkomen dat zijn webwinkel als ā€˜te platā€™ wordt neergezet. ā€œWe worden snel in een bepaalde hoek gedrukt, maar we zijn een serieus bedrijf met hoogopgeleide medewerkers die samen voor een goede dienstverlening zorgen.ā€

De webshop ging van start, omdat de eigenaren merkten dat in de seksartikelen-branche er misschien wel aardig wat webwinkels waren, maar dat deze veelal een vergelijkbaar productaanbod, prijzen en klantenservice hanteerden. En met name op dat laatste vlak was er volgens de oprichters van Willie.nl nog wel ruimte voor een extra speler. ā€œWe kunnen producten snel leveren, zijn goed bereikbaar en lossen klachten direct op. We bieden klanten ook de mogelijkheid om achteraf te betalen; dat zien we als onderdeel van die service.ā€ Voor dat laatste hebben de eigenaren gekozen voor de E-Commerce Check van Experian.

Kredietcheck doen
De E-commerce Check is ongeveer driekwart jaar geleden ingevoerd enĀ  wordt als volgt ingezet: ā€œIs de klant nog niet bekend in ons systeem, dan krijgt hij een pop-up te zien. Daarin vragen wij voorletters, geboortedatum en mobiele nummer te vermelden. De klant ontvangt daarna een gratis sms met daarin een pincode. Door deĀ  e-Identity te controleren, weren we grappenmakers die zich voor een ander uitgeven. Iets wat helaas vaak gebeurt in deze branche. Als de pincode is ingevoerd, kunnen wij vervolgens binnen een seconde de kredietcheck laten uitvoeren en de hoogte van het kredietlimiet toekennen.ā€

Nu, zoā€™n driekwart jaar later, maakt vijftien procent van de klanten gebruik van achterafbetaling.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten