Wijzijn.guru wil grootste worden in haar branche

Wijzijn.guru wil grootste worden in haar branche

Justin van Elst en Niels Pál Béres zijn sinds dit jaar heuse webwinkeliers. Met hun eigen bedrijf Wijzijn.guru zijn ze hard bezig om hun doestelling te behalen. En dat is om in ons land de grootste webwinkel binnen hun markt te worden en uiteindelijk de stap over de landsgrenzen te maken. Dat doen ze met Judopak.guru en Bedrijfskleding.guru.

Judopak.guru en Bedrijfskleding.guru zijn niet alleen de namen van de desbetreffende webwinkels, maar ook de volledige domeinnamen. “We zijn ook wel een beetje bijzonder met onze .guru-domeinnamen, ja”, zo vertelt mede-eigenaar Niels Pál Béres ons. “Natuurlijk is een mooie .nl-domeinnaam erg sterk maar daar is al zoveel vastgelegd dat je al snel aan een wat langere naam vastzit. Het mooie van een .guru-domeinnaam is dat mensen het snel onthouden, nadat ze een keer op de site zijn geweest. We hopen dat ze er uiteindelijk op verjaardagen over gaan praten en in Google scoren de domeinnamen al hartstikke goed!”

Justin en Niels startten met Wijzijn.guru in april van dit jaar. De twee doen alles zelf: het programmeren, marketing, het schrijven van teksten, webhosting en de verzending. Vooralsnog is de webwinkel met daarin judo-artikelen het verst qua ontwikkeling, zo meldt Niels. “Alle categorieën zijn goed gevuld en alle productpagina’s zijn goed geoptimaliseerd.”

Hij denkt dat wat hen onderscheidt van anderen is dat ze een “super cleane” Magento-installatie hebben, met daarin uitgebreide productteksten, en straks ook nog een “sublieme” afhandeling, volgens hun manier van dropshipment en levering. De webwinkeliers houden zelf geen voorraad en kunnen hun energie en geld daardoor beter steken in het programmeren en de marketing.

judopak_guruGuru Import
Voor hun twee webwinkels hebben Justin en Niels een applicatie ontwikkeld, Guru Import, die niet alleen het importen van de producten regelt, maar die ook aan de hand van de EAN-lijsten van de producten een uitgebreide filter maakt tijdens het importeren van de producten. Deze filter, aan of uit te schakelen in de backend van Magento, zorgt ervoor dat alle verschillende judopakken en bedrijfskleding onder dezelfde filter vallen. “Of iemand het nou ‘stalen neus’, ‘stalenneus’ of ‘werkschoen met sterke stalen neus’ in de EAN-lijst heeft genoemd, bij ons op de website komt het uiteindelijk onder Schoenneus -> Stalen Neus te staan”, zo legt Niels uit.

Guru Send
De twee heren zijn nu ook Guru Send aan het ontwikkelen, een systeem dat per bestelling uitleest welke merken er besteld zijn en vervolgens herkent welke transporteur elke leverancier gebruikt. Aan de hand van deze informatie worden de labels uitgeprint. Die worden naar de leverancier gestuurd, die plakt ze op de doos en legt ze bij de eigen stapel. Vervolgens komt de transporteur de doos ophalen en krijgt Guru Send een bericht zodra het pakket in het sorteercentrum is gescand. En dat wordt vervolgens weer naar de klant doorgegeven. “Op die manier kunnen we binnen 24 uur leveren, doen we zelf de verzending (de leverancier verstuurt dus niet voor ons) en hebben wij alle informatie over de verzending.”

Dat dropshipment brengt natuurlijk als nadeel met zich mee dat je afhankelijk bent van de prijzen van de leverancier. “Dat kopt, wij hebben bijvoorbeeld een leverancier die 7 euro verzendkosten vraagt en ook nog eens 3,50 euro voor het klaarmaken van het label. Daar komt nog bij dat je zelf niet de track & trace-code hebt en als er een klacht ben je altijd de middelste persoon die tussen twee partijen moet handelen”, zo zegt Niels. “We kunnen natuurlijk een contract sluiten met DHL, zodat we die gemakkelijk langs al onze leveranciers kunnen langs sturen om het artikel op te halen en vervolgens aan de klant te leveren. Maar dan duurt het allemaal een dag langer en loop je het risico dat de leverancier het artikel niet op voorraad heeft en dat DHL er dan voor niks staat.”

Met hun systeem is dat allemaal niet aan de orde. “We besparen kosten en kunnen eerlijk alle vervoerders in de webwinkel vermelden. Dat levert hopelijk ook meer vertrouwen op bij de webshopbezoeker.” Op dit moment verzenden beide webwinkels met verschillende vervoerders waarbij de verzendkosten altijd 5,99 euro bedragen. Ze willen ook nog op de productpagina’s aanbiedingen generen aan de hand van de interesse van hun webshopbezoekers én wat voor de twee webwinkeliers het meest voordelig is. “Want we willen natuurlijk liever niet dat de klant een judoband bestelt van de ene leverancier en een judopak van de andere leverancier”, verklapt Niels. “Het systeem herkent straks waar de klant interesse voor heeft, en aan de hand daarvan geeft het systeem aan welk product ze er dan bij kunnen bestellen en daar geeft het systeem weer een speciale korting op.”

‘Volgend jaar mogelijk zelfs franchisen’
De heren zijn nog maar net gestart, maar voelen zich gesterkt door alle verbeteringen en koppelingen die ze met hun Magento-winkels hebben gerealiseerd. Ze denken er daarom zelfs aan om het .guru-concept uit te rollen naar een franchise. “We hebben al een eerste webwinkelier in spe gevonden met interesse. Wij verzorgen dan de gehele Magento-webshop inclusief koppelingen en andere zaken, zo zal ook hij een .guru-domeinnaam gaan hanteren. Uiteindelijk kan er zo een heel .guru-netwerk ontstaan!”

Bedrijfskleding.guru

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten