menu

Webwinkeliers Meeting 2011

Afgelopen vrijdag was het zover: De Webwinkeliers Meeting 2011, waar (bijna)webwinkeliers gratis en vrijwel zonder verplichtingen aan konden deelnemen, vond voor het eerst plaats! Een groot succes, met dank aan organisator Kabeltje.com, in samenwerking met de logistieke alleskunner Nic Oud.

Met dank aan Nic Oud & Kabeltje.com
Wouter Hol, eigenaar van Kabeltje.com, een van de publiekswinnaars van een Thuiswinkel Award, nam de organisatie op zich en organiseerde de meeting van dit jaar. Al snel had hij een passende sponsor gevonden. Nic Oud heeft de ‘complete logistiek’ op zich genomen. Met twee geweldige locaties, een interessante rondleiding en een compleet verzorgde dag maakt het bedrijf zijn naam waar. Fulfilment in de breedste zin van het woord.

Webwinkeliers Meeting speciaal voor forumleden
De meeting werd speciaal georganiseerd voor leden van Webwinkel Forum. Een website waar webwinkeliers dagelijks met elkaar openhartig over de dagelijkse zaken praten. De website groeit snel, van 7000 bezoekers vorig jaar juli, naar ruim 27000 in juli dit jaar! Veel bezoekers zijn digitaal inmiddels goede bekenden van elkaar geworden maar hebben elkaar fysiek nog nooit ontmoet. Tijd voor een meeting dus.

De meeting is speciaal opgezet voor deze leden, maar meer dan lid worden van het gratis forum was niet verplicht. Onder de deelnemers waren dan ook enkele webwinkeliers die zich puur voor dit evenement hebben geregistreerd, maar ook enkele leden die al wat langer actief zijn waren aanwezig.

Van rondleiding naar skybox
De meeting begon met een rondleiding bij Nic Oud, waarbij we de handelingen na een bestelling bij webwinkel Kabeltje.com hebben kunnen meemaken. Nic Oud verzorgt de complete logistiek voor deze en andere webwinkels. Van opslag, verzending en retouren. Zeer interessant om eens te zien hoe dit in zijn werk gaat.

Het tweede deel vond plaats in een prachtige skybox in het AZ voetbalstadion waar verder kennis werd gemaakt en waar genoeg ruimte was om onder het genot van een drankje en hapje eens verder bij te praten. Zo werden Google Adwords campagnes vergeleken, kwamen wij erachter dat het misschien wel lastiger is om de logistiek van judopakken uit te besteden, dan bijvoorbeeld een product als champagne. De zin en onzin van keurmerken, betalingsmogelijkheden en eigenlijk alle andere zaken waarmee een webwinkelier zoal te maken heeft, zijn uitgebreid aan bod geweest.

Vervolg? Graag!
Wij vonden de dag meer dan geslaagd en kijken al uit naar de komende meeting. Mogelijk kunnen we er een (half)jaarlijks evenement van maken? Wie weet! Suggesties en reacties zijn zoals altijd meer dan welkom.

Tags

Reacties