menu

Webwinkeliers investeren meer in technologie

Webwinkeliers investeren meer in technologieHet merendeel van de webwinkeliers investeert dit jaar meer in ecommerce-technologie. Dit in de hoop om beter in contact te kunnen staan met consumenten via alle kanalen die er vandaag de dag zijn. De gestage groei van de online verkoop (via m-commerce) leidt tot meer uitgaven die betrekking hebben op ecommerce-technologie.

Dat blijkt uit een rapport van Forrester Research, dat vandaag is vrijgegeven. Uit een enquête bleek dat meer dan de helft (56%) van de honderdveertig ondervraagde webwinkels van plan is om dit jaar meer uit te geven aan ecommerce-technologie dan vorig jaar het geval was. Bijna één op de vijf ondervraagden zal de uitgaven laten toenemen met minstens twintig procent. Eerder deze maand werd al duidelijk dat webwinkeliers niet van plan zijn om opeens minder te gaan investeren in hun website.

Verandering ecommerce-platform
Op de vraag wanneer ze van plan waren om hun ecommerce-platform, dus inclusief de webwinkelsoftware die ze momenteel gebruiken om online te kunnen verkopen, te gaan veranderen, gaf zes procent aan al een nieuw platform in de maak te hebben. Een op de vier ondervraagden verwacht een verandering binnen anderhalf tot twee jaar.

 

Volgens het onderzoek zou de grootste aandrijver van investeringen in ecommerce-technologie de groei in online verkopen zijn. Volgens Forrester zal de verkoop met gemiddeld twaalf procent groeien tot aan 2016 in Amerika en Europa.

Verschillende soorten investeringen
De investeringen zullen vooral gericht zijn op de basis-technologie en technologie in de mcommerce, maar volgens Forrester zijn er ook andere gebieden die de investeringen vormgeven. Zoals de behoefte om online aankopen, marketing en klantenservice via de verschillende retail-kanalen te ondersteunen. Maar ook de noodzaak om een connectie aan te gaan met een groeiend aantal retail-kanalen dat zich buiten de eigen werkzaamheden van een webwinkelier bevindt, zoals online marktplaatsen en sociale netwerken. En natuurlijk wordt er gedacht aan de nieuwe manier van ecommerce, waarbij online en offline met elkaar verweven raken. En dus wordt er geïnvesteerd in de uitbreiding van het bestelsysteem, zodat consumenten hun online bestelde producten bijvoorbeeld ook in de winkel kunnen ophalen.

Tags

Reacties