menu
Webwinkel Vakdagen 2016

Webwinkel Vakdagen: zien wij jou op de jubileumeditie?

Op 20 en 21 januari vindt volgens velen het belangrijkste ecommerce-event van de Benelux plaats: de Webwinkel Vakdagen. Naar verwachting zullen er ook dit jaar weer ruim tienduizend webwinkeliers en andere geïnteresseerden in ecommerce zich verzamelen in de Jaarbeurs Utrecht. Ook Webwinkel Weblog is van de partij. Niet met een stand, maar wel op jacht naar nieuwtjes, spraakmakende presentaties en verrassende stands.

Na negen edities met een alsmaar stijgend aantal exposanten en bezoekers volgt er dit jaar een jubileumeditie, waarbij de onderwerpen customer experience, retentie, omnichannel en crossborder als een rode draad door het sprekersprogramma lopen. In de talrijke presentaties kun je je bijvoorbeeld laten inspireren door het verhaal van Pim van der Feltz, directeur van Google Nederland. Of wat dacht je van het verhaal van PvdA-Tweede Kamerlid Martijn van Dam die zich inzet voor de rechten van de consument op het internet?

SEOshop weer hoofdsponsor
Om het overzichtelijk te houden is de beursvloer onderverdeeld in de thematische zones marketing, technologie, betaaloplossingen, privacy & recht, logistiek & klantcontact en (big) data. Binnen deze zones kun je exposanten bezoeken en luisteren naar sprekers die binnen dit thema actief zijn. Startende ondernemers presenteren zich op het plein Start-up Village.

Ook kun je advies inwinnen bij bedrijven als Bugaboo, Travelbird en SEOshop. Voor het alsmaar groter wordende SEOshop zijn de Webwinkel Vakdagen de afgelopen jaren blijkbaar goed bevallen. CEO Ruud Stelder liet ons tijdens de SEOshop Connect Conference weten dat het bedrijf zich voor de vijfde keer als platinum sponsor aan het event zal verbinden. “De Webwinkel Vakdagen is de belangrijkste beurs van de ecommerce. Het is voor ons de aangewezen plek om al onze nieuwe mogelijkheden aan het grote publiek te tonen.” Naar de stand van SEOshop hoef je overigens niet te zoeken. In verband met de recente overname door het Canadese Lightspeed komt de naam SEOshop vanaf januari te vervallen en is Lightspeed dus hoofdsponsor van het event.

Onder de exposanten bevinden zich ook een aantal ster exposanten, zoals myShop, PostNL en Buckaroo. Deze spelers zijn deze editie, net als partner Thuiswinkel.org, voor de tiende keer op rij aanwezig. De exposanten zijn duidelijk herkenbaar door de ster op hun stand, ook krijgen ze een eervolle vermelding in het programmaoverzicht en wordt er gezorgd voor extra exposure tijdens de borrel.

Keuzes maken
In totaal presenteren ruim 250 ecommerce-leveranciers zich op de beursvloer van vijftienduizend vierkante meter. Dit jaar zijn er 67 nieuwe exposanten, waaronder het ecommercebureau Divante en het nieuwe online winkelcentrum OO Shopping. Tezamen met de zo’n tweehonderd lezingen en workshops is het onmogelijk om alles te zien. Vooraf keuzes maken is dus een must. Nieuw dit jaar is de tool Find & Connect waarmee je voorafgaand aan de beurs je interesses kenbaar kunt maken, exposanten kunt vinden en je kunt verbinden met deze exposanten.

Wil jij er ook bijzijn met jouw webwinkel? Alle standruimte is uitverkocht, waardoor het niet meer mogelijk is om een stand te boeken. Maar onze ervaring is dat ook enkel het bezoeken van de Webwinkel Vakdagen de moeite waard is.

Webwinkel Vakdagen - Find & Connect

Tags

Verder lezen

Reacties