menu

Webwinkel Vakdagen 2011

Webwinkel Vakdagen 2011 WWVDGisteren en vandaag zijn er in de Jaarbeurs te Utrecht weer de Webwinkel Vakdagen. Een gratis beurs voor iedereen die zelf met een webwinkel bezig is of die voor deze mensen iets kan betekenen. Ook dit jaar lijkt de beurs weer een groot succes te zijn geworden.

 
Webwinkel Vakdagen 2011
Net als vorig jaar bezoeken we de beurs ook dit jaar weer. Dit jaar is het vijfde jaar op rij dat de Webwinkel Vakdagen georganiseerd worden. Een lustrumjaar en daar verwacht je toch iets meer van. Qua communicatie vooraf werd er ook behoorlijk wat aandacht aan besteed. Normaal gesproken schrijven Twinkle Magazine en Emerce nog wel eens vooraf wat over een evenement als dit, maar dit jaar was er ook een samenwerking met Frankwatching, en hebben ze zelf flink gewerkt aan het onder de aandacht brengen van de beurs. Ik geloof dat ik dit jaar minimaal tien keer gevraagd ben of ik me al had aangemeld. Terwijl ik via de organisatie zelf al een perskaartje ontvangen had. Volgend jaar toch iets van CRM er aan koppelen?
 
Prijs/kwaliteitsverhouding een dikke tien!
Het programma ziet er op de website bijzonder interessant uit want voor nul euro, krijg je presentaties van vrijwel alle interessante mensen. In drie Sprekers Arena’s kun je een selectie maken uit bijna vijftig presentaties, van behoorlijk serieuze ecommerce specialisten. Inderdaad, gewoon gratis luisteren naar de tips en trucs van onder andere V&D, Bakker Hillegom, Fokkido en Hyves. 
 
Gisteren was dit helaas bijna niet te doen. De eerste dag loopt het altijd storm en de zalen zijn helaas veel te klein en dus veel te druk. De tweede dag is dit meestal al beter. De vakdagen hebben wel voldoende ruimte maar die wordt vrijwel geheel benut door de meer dan honderdvijftig (betalende) exposanten. Deze huren een stand en hierdoor kan deze enorme beurs gratis worden aangeboden aan geinteresseerden.  
 
In de meeste stands bestaat de interactie uiteraard voornamelijk uit commercieel geleuter maar als je vooraf weet wie en wat je zoekt, kun je er toch aardig gemakkelijk info uit halen. Zelf heb ik, net als vorig jaar, weer aardig wat mensen mogen ontmoeten die ik via social media of de e-mail al meerdere keren gesproken had maar waar een werkelijke ontmoeting er nooit van was gekomen. 
 
#WWVD op Twitter
Wat me wel wat tegenvalt aan de Webwinkel Vakdagen is dat het allemaal zoveel hetzelfde is. Als webwinkelier word je er volgens mij soms bang van. Bij de presentaties is het zo ontzettend druk dat je soms je bijna een sardientje voelt, en op de beursvloer lopen zoveel mensen van bedrijven rond die iets willen leveren aan webwinkeliers, dat de proppers op Kreta er jaloers op zouden worden.
 
Het is, wederom een beurs van stands, stoere nietszeggende kreten en heel veel foldertjes. Terwijl je van een vakbeurs voor online ondernemers toch wel meer nieuwe techniek of trends zou verwachten. Er is wel een te downloaden applicatie maar die biedt niet meer dan wat standaard info als de plattegrond of het programma en interactie daarmee is er ook niet te vinden. 
 
Een uitzondering is natuurlijk Twitter. De hele dag kun je via #wwvd exact bijhouden wat er zoal op de beurs te vinden is. Handig om bekenden te vinden en een goede manier om te zien wat er zoal speelt.  
 
Een andere goede service van de Webwinkel Vakdagen zijn al jaren de opnames van One-O-Niners. Ze bieden een webradio station voor alle zaken rond en op de Webwinkel Vakdagen. Aan het einde van de beurs wordt de website bijgewerkt met video’s en foto’s. Mocht je een of enkele belangrijke presentaties hebben gemist, dan kun je deze later prima via de website vinden.
 
Gemist? Bezoek dan de E-Commerce dagen!
Heb je de Webwinkel Vakdagen dit jaar moeten missen maar is een ecommercebeurs wel iets voor jou? Dan kan ik je de E-Commerce dagen aanraden! Ze zijn nieuw dit jaar maar het vervolg op de TCD, oftewel de E-commerce dagen van Twinkle Magazine en de Thuiswinkel Organisatie zelf. Ook daar zijn wij weer van de partij!

Tags

Reacties