menu

Webshopspecials biedt winkelruimte per halve m2

Webshopspecials biedt winkelruimte per halve m2Jouw spulletjes verkopen op een A-locatie in Den Haag? Voor honderd euro per maand kan dat. Webshopspecials biedt aan webwinkeleigenaren winkelruimte per halve meter aan. Inclusief verkooppersoneel, verzekeringen et cetera. Eerst even proberen? Op dit moment kun je ook kiezen voor een commissiemodel.

Op een mooie locatie in de Haagse Bluf biedt Webshopspecials haar winkelruimte te huur aan. Per vier weken komen daar zo’n 360.000 passanten langs, dus je producten worden in ieder geval gezien. Voor honderd euro per maand heb jij er ook een box. De winkelruimte wordt daarmee dus een soort warenhuis bomvol verschillende soorten artikelen. De organisatie richt zich specifiek op webwinkels en heeft er al enkele tientallen kunnen strikken.

Op zoek naar verkoopbare artikelen
“Is vijftig centimeter voor jou niet groot genoeg? Dan koop je er gewoon een halve meter extra bij”, geeft initiatiefnemer Dirk Oerlemans ons telefonisch aan. “Voor kleding hebben we bijvoorbeeld speciale rekken staan.” Bij meerdere boxen is er mogelijk zelfs een korting mogelijk, al wil de oprichter eerst vooral dat webwinkels het even gaan proberen. “Vooral om te zien wat de winkelbezoekers van de producten vinden. Want het aanbod mag zeker breed zijn, de organisatie is natuurlijk wel op zoek naar spulletjes die ook daadwerkelijk verkopen. Kleine elektronica, kinderspeelgoed, gadgets, sieraden, dat soort dingen. Sex-artikelen of andere 18+-spullen zijn uitgesloten. Zelf raadt de organisatie vooral de best verkopende producten aan, of producten met een hoge marge. Al kan dat natuurlijk wel verschillen bij een fysieke locatie. Spullen die lekker opvallen in een box zijn dus zeker ook welkom.

Een deel van de winkelruimte proberen betekent in dit geval dat je het een maand of drie gaat testen, waarna het vervolgens maandelijks opzegbaar wordt. Tijdens het testen kan er ook worden afgerekend op basis van 30% commissie, waarbij dus de overige 70% voor jou is en je verder geen vaste kosten hebt. Dertig procent is voor veel webwinkels vrij pittig, maar je moet wel bedenken dat dan vrijwel aan alles is gedacht. Je hebt dus geen losse personeel- of verzekeringskosten. Verder gelden jouw eigen algemene voorwaarden van de webwinkel (dus ook op eventuele retouren) en is er voldoende ruimte om ook de naam van je webshop onder de aandacht te brengen. Enig nadeel wat je in een fysieke winkel wel hebt is dat winkeldiefstal niet verzekerd is. Al werken ze met camera’s en is het personeel hier wel extra alert op.

In 2015 klantenbestand verdubbelen
Na maanden voorbereiding is de winkel sinds kort actief met het aanbod van enkele tientallen klanten aangevuld met eigen aanbod van Webshopspecials zelf. “Op dit moment zijn er zo’n vijftig klanten maar we willen dat in 2015 zeker verdubbelen. Op termijn willen we ook op andere plaatsen in de Randstad vestigingen openen en mag Webshopspecials dus zeker een begrip gaan worden. Volgens mij zijn er genoeg webwinkels met interesse, dus ik zie dat wel gebeuren. Maar voor het zover is moeten we eerst deze locatie eerst een succes weten te maken!”

Tags

Reacties