menu

Webshop Wednesday wil naar hoger niveau

2013 was een succesvol jaar voor de bijna maandelijkse ecommerce-evenementen van Webshop Wednesday. De laatste editie was zelfs ruimschoots uitverkocht en ook het aantal leden is afgelopen jaar flink gegroeid tot ruim vijfhonderd. De hoogste tijd dus voor een extra professionaliseringsronde. Bij de volgende editie op 29 januari, met als thema ‘Hoe verover je Europa?’ wordt hier meer over verteld maar hierbij vast enkele hoogtepunten.

Webshop Wednesday biedt vrijwel maandelijks een interessante bijeenkomst voor webwinkeliers. Inmiddels worden er in drie grote steden events gehouden en de volgende staat alweer op 29 januari in Rotterdam op het programma. Daar zal Jan Schoonis, specialist Cross Border E-commerce, sinds zes jaar woonachtig in Parijs en onder andere werkzaam voor Salesupply, vertellen hoe je met je webwinkel succesvol Europa kunt veroveren aan de hand van de case van Tennispoint.

Een eerste indruk over de kansen van het buitenland is bij de Webshop Wednesday van september aangeboden en deze keer wordt er dus gelijk wat dieper op de materie ingegaan. Ideaal als je zelf al eens geïnformeerd heb naar je kansen en dus niet al te bang bent als de inhoud wat verder gaat dan een gemiddelde presentatie.

Het beste werkt dit uiteraard in een interactieve setting zoals leden eigenlijk vanaf het begin van Webshop Wednesday gewend zijn. Echter door de groei in leden en deelnemers werd dit de laatste paar keer wel lastiger en werd dit meer naar de borrel geschoven. Mede gezien het onderwerp en de inhoud van de presentatie is er voor januari gekozen voor een beperkt aantal deelnemers. Deze presentatie is daarmee gelijk gericht op de meer gevorderde webwinkelier. Mocht je nog startend zijn, of het buitenland nog een ‘ver van je bed’-show zijn, dan kun je deze editie waarschijnlijk beter even overslaan.

Deelnamekosten 10 euro?!
Webshop Wednesday wordt mede mogelijk gemaakt door Thuiswinkel.org, en is een gratis event voor webwinkeliers. Vaste leden zullen dan ook misschien raar opkijken van de deelnamekosten voor januari. Deze worden echter bij deelname contant teruggegeven. In het verleden was er soms een groot percentage van ‘no-show’-deelnemers en gezien de exclusiviteit van dit event is er nu gekozen voor deze extra drempel om meer zekerheid te krijgen dat een inschrijving ook werkelijk betekent dat iemand echt van plan is aanwezig te zijn. Een eventueel restant zal aan een goed doel worden gedoneerd.

Alles om de events naar een hoger niveau te tillen
Een extra deelname-drempel, beperkte ruimte en een inhoud die lang niet voor elke oud-deelnemer geschikt is. Natuurlijk zal Webshop Wednesday het niet compleet over een andere boeg gooien en zijn er in de toekomst zeker ook events voor starters beschikbaar, maar Webshop Wednesday is bedoeld om webwinkeliers een stap verder te brengen. Die stap houdt zeker niet op na enkel de oprichting en de basis van de webwinkel zelf en dus mag ook Webshop Wednesday dit jaar naar een hoger niveau. Hoe dat er precies uit zal zien, daar wordt nog druk over gebrainstormd maar een eerste tipje van de sluier zal mogelijk tijdens de januari-editie worden opgelicht.

Reacties