menu

Vrouwen 35 jaar en ouder jouw niche?

Onder online winkelende vrouwen is 65% ouder dan 35 jaar. De snelstgroeiende groep in online bestedingen zijn vrouwen tussen de 55 en 64 jaar. Toch richten de meeste webwinkels zich op veel jonger publiek.

 

Dat webwinkels zich richten op jonger publiek is op zich niet vreemd. Een vrouw op leeftijd heeft er in de meeste gevallen helemaal geen problemen mee om jonge modellen te zien met kleding of producten die ze eventueel bestellen wil. Het is al jarenlang bekend dat tijdschriften zoals Libelle en Margriet of kledingmerken welke zich richten op vrouwen van 35 plus ook vaak jongere modellen gebruiken dan de doelgroep waar ze zich werkelijk op richten.

Juist om de werkelijke doelgroep het gevoel te geven dat het kan. Toch is het opvallend hoe weinig online er echt te vinden is voor deze doelgroep.Tijdschriften en merken kunnen misschien niet altijd te sterk segmenteren op een bepaalde leeftijdsgroep. Als Libelle zich enkel zou richten op de vrouw van een jaar of 50 wordt de doelgroep wel heel erg klein.

“The fastest-growing segment of Facebook users is women over 55”  Bron: Tracking Facebook blog.

Voor een webwinkel is dat juist wel het beste wat er is. Niche marketing is hot en succesvol! Juist omdat een website scoren moet binnen een seconde of 10, juist omdat het online aanbod snel en vluchtig is, moet je duidelijk hebben wie je ideale klant is en je hier heel sterk op focussen. In dat geval kan het zeer interessant zijn om te weten dat een doelgroep van vrouwen tussen de 55 en 64 jaar enorm veel online besteden en dat er maar amper webwinkels zijn die zich richten op deze doelgroep.

Klik voor een grotere versie

Bron: WSJ.com

Tags

Reacties