menu

Vooruitblik op eerste editie E-commerce Live

Eerste editie van E-commerce Live De ecommercebranche groeit, dus het is logisch dat er ook elk jaar weer nieuwe evenementen bijkomen. Eén daarvan is E-commerce Live, een event van Emerce dat aankomende juni voor de allereerste keer wordt gehouden in de Beurs van Berlage. Inmiddels is de website online. Wij hebben het programma alvast even doorgelezen en denken dat het zomaar eens een leuke dag kan gaan worden.

Geen zin om alle beurzen, bijeenkomsten en informatiedagen af te gaan? Dan kun je ook gewoon kiezen om het één keer goed te doen en ervoor zorgen dat je bij een van de grotere events aanwezig bent. Als we de website van E-commerce Live moeten geloven, dan zijn alle onderdelen van de branche aanwezig. Conversie verhogen, betaaloplossingen, marketingmogelijkheden, privacy en veiligheid: alle onderwerpen waar je als webwinkelier regelmatig mee te maken hebt, komen aan bod, terwijl ook alle marktsegmenten aanwezig zijn, van kleding tot energie.

Eerste sprekers bekend
Op het gebied van events is Emerce natuurlijk een bekende naam en ondanks dat het de eerste keer is dat ze dit event organiseert, is het hen gelukt om al een leuke lijst met sprekers te regelen. Zo zien we een lezing van Viktor van der Wijk op het programma staan. Van der Wijk is Digital Marketing binnen de E-commerce van de KLM en manager van onder meer de honderd socialmedia-servicemedewerkers van de organisatie. Een beter voorbeeld voor uitstekende (en vermakelijke) customer service kun je volgens ons niet hebben. Ook Valentijn Bras van de Nederlandse locatie kortingscode-app Scoupy staat op ons lijstje. Van Emerce hoorden wij dat er nog hard wordt gewerkt om de lijst met sprekers verder aan te vullen, met onder andere een aantal internationale namen.

Flexibel programma
Naast de plenaire sprekers starten er ieder uur ook dertig informatieve sessies, discussies, interviews, pitches, workshops en demo’s waar bezoekers aan mee kunnen doen. Een flexibel programma gaat er bij ons altijd wel goed in, omdat je er dan voor kunt kiezen om niet voor een tiende keer te luisteren naar een verhaal over – om maar even een voorbeeld te noemen – “mobile ready”, als je daar niet zo op zit te wachten.

Selectief deurbeleid
Hoe interessant de workshops ook zijn, toch kom je vaak voornamelijk naar een event om te netwerken. Op E-commerce Live worden ruim achthonderd bezoekers verwacht en door het deurbeleid dat wordt gehandhaafd zal het publiek vooral bestaan uit mensen uit de branche zelf. Grote kans dat er dus wel iemand rondloopt waar je goed mee van gedachten kunt wisselen.

Ondanks dat het complete programma nog niet helemaal bekend is, is de kaartverkoop al van start gegaan en begint die volgens de organisatie aardig te lopen. Wij gaan er zeker even een kijkje nemen en hebben de datum al geblokt. Zien we jou daar?

Tags

Reacties