menu

Voicebooking, een webwinkel vol stemmen

voicebooking webwinkel vol stemmenVoicebooking.com bestempelt zichzelf als het eerste stemmenbureau dat
werkt als een webwinkel. En dat is geen verkeerde benadering. Want het
is heel gemakkelijk om een stem te ‘bestellen’. Geen lastig gedoe meer
met ellenlang scrollen door honderden stemmen, maar gewoon je voice-over
en extra opties kiezen en de bestelling plaatsen!

Het is een initiatief van One-o-Niners, dat webradio aanbiedt voor merken, webwinkels en evenementen. Voicebooking.com is recentelijk geoptimaliseerd, maar was al sinds eind januari officieel online. Het leverde in die korte tijd al stemmen voor Douwe Egberts, Axe, Ben & Jerry’s, Schiphol, Heineken en Cup-a-Soup.

Ontstaan op de Webwinkel Vakdagen
“We zouden voor het tweede jaar op rij op de Webwinkel Vakdagen staan ter promotie van de webradio. Wat we van het voorgaande jaar wisten is dat er op de vakdagen veel bezoekers zijn die niet tot de doelgroep behoren. Dat zette mij aan het denken, over onze achtergrond, webwinkels… ‘Wat nou als we een webwinkel voor voice-overs lanceren?’ In drie dagen hadden we een proefversie opgezet en vanaf het eerste pitchgesprek zagen we glimmende ogen”, zo vertelt oprichter Jente Kater ons over de oprichting van Voicebooking.


 Oprichter en voice-over Jente Kater.

Zo simpel mogelijk
Kater probeert zich met de webwinkel te onderscheiden van andere stemmenbureau’s door het hele boekproces zo simpel mogelijk te maken. Dat heeft helaas ook zijn nadelen want Dries Roelvink, Patricia Paay of toch minimaal Justin Bieber, konden wij niet terugvinden in het aanbod. Er is een select aanbod van diverse stemmen beschikbaar. Wel beschikken al die stemmen over eigen inspreekfaciliteiten, wat enorm scheelt in kosten. Het huren van een studio is niet nodig.

Audio en video worden belangrijker
Wat Voicebooking ook onderscheidt is dat ze niet per stem een verschillende prijs hebben, maar dat ze met vaste prijzen rekenen, waardoor gelijk duidelijk wordt wat iets kost. “En waar een kledingsite een riem aanbeveelt bij het aanschaffen van een jeans, daar doen wij suggesties als ‘afmixen van de voice-over’, ‘toevoegen van muziek’, ‘scriptwriting’, et cetera.”
 
Kater verwacht dat audio en video de komende jaren meer en meer de aandacht van webwinkeliers zullen krijgen. “De zakelijke kant van webshops is inmiddels in zo verre mate geoptimaliseerd dat daar steeds minder onderscheidend vermogen valt te halen. Een van de volgende stappen zal ‘beleving’ zijn, onder andere ondersteund met audio en video.”

Tags

Reacties