Veylinx biedt marktonderzoek via veilingplatform
Veylinx heeft een financieringsronde van 2 miljoen dollar aangekondigd om hun online platform voor het voorspellen van koopgedrag te kunnen lanceren in Europa en de VS. Met haar platform wil het Nederlandse bedrijf Veylinx de concurrentie aan met de traditionele marktonderzoeksmethoden.
Volgens de startup ontbreekt er namelijk wat essentieels aan de gebruikelijke marktonderzoeken die producenten en retailers inzetten als ze een nieuw product willen lanceren. “Traditionele onderzoeksmethoden zoals enquêtes meten alleen wat consumenten ons vertellen dat ze zullen doen. Veylinx gebruikt transactionele inzichten om hun werkelijke gedrag te meten. ”
Traditionele methoden meten alleen wat consumenten zéggen dat ze zullen doen.
‘Aannames door hypothetische beweringen kunnen een plaag zijn’
“Aannames die in traditioneel marktonderzoek ontstaan door hypothetische beweringen, kunnen een plaag zijn voor bedrijven en miljoenen kosten. Ik heb Veylinx opgericht om bedrijven in staat te stellen de wensen en behoeften van hun klanten echt te begrijpen zodat zij betere strategische keuzes over hun producten en diensten kunnen maken”, zo zegt oprichter en CEO Anouar El Haji.
Consumenten laten stemmen met hun portemonnee
Volgens Veylinx geven onderzoeken als enquêtes een vertekend beeld en biedt dat merken en fabrikanten niet genoeg vertrouwen om grote investeringsbeslissingen te nemen. Het Nederlandse bedrijf denkt dit probleem te kunnen oplossen, door consumenten te laten stemmen met hun portemonnee. Dit wil het doen via een online veilingplatform.
Veylinx Platform
Met de aangekondigde twee miljoen dollar, waarbij de Pre-Series A financieringsronde onder leiding staat van durfkapitaalverstrekker Dutch Founders Fund, kan het marktonderzoeksplatform gelanceerd en verder uitgebreid worden. De financiering zal Veylinx ook in staat stellen om te groeien in Europa en de VS.
Niet alleen om de productontwikkeling te versnellen, maar ook om het Veylinx Platform te lanceren. “Dit platform zal klanten helpen om betrouwbaarder en sneller dan ooit accurate inzichten op het gebied van marktsegmentering, productpositionering en prijsbepaling voor producten en diensten te verkrijgen.”
In de afgelopen twee jaar hebben dertig klanten, volgens Veylinx voornamelijk Fortune 500-bedrijven, in meer dan twintig landen met het bedrijf samengewerkt. Onder hen bevinden zich de bekende fabrikanten Procter & Gamble, Unilever, Colgate-Palmolive en Reckitt Benckiser.
Reacties