menu

Verified checkout via SSL cruciaal

84% van consumenten denkt dat webwinkels niet voldoende doen aan veiligheid. 75% heeft een webwinkel verlaten omdat zij zich niet veilig voelden. Een verified checkout via SSL is cruciaal.

Uit verschillende onderzoeken van Forrester Research en publicaties op Internet Retailer blijkt dat in Amerika 90% van het online winkelend publiek wel eens, of soms zelfs vaker, online een bestelling zouden hebben afgerond als zij een veiligheidslogo waren tegengekomen of op een andere manier zich meer veilig hadden gevoeld. Beveiligde verbindingen via https:// worden bij het algemene publiek bekender.

Zeker nu browsers hier ook op inspelen. Internet Explorer, in Nederland nog verreweg de meest gebruikte internetbrowser laat dit met nieuwere versies ook duidelijk zien. Door middel van een rode of groene adresbalk bij beveiligde ( verified checkout ) verbindingen. Nog steeds zijn er veel webwinkels, met name open source formules, die hier geen gebruik van maken.

Een https verbinding is niet in alle gevallen noodzakelijk. Zo nemen Paypal of iDeal hier al een groot gedeelte van over omdat deze de klant meenemen van de website naar een eigen beveiligde omgeving. Maar de klant ziet het dan pas bij de betaling. Bij webwinkels in Amerika werd de conversie van winkelwagen naar betaling met 5% hoger na het tonen van veiligheidscertificaten van bijvoorbeeld McAfee of Verisign. 70% van Amerikaanse online consumenten geeft aan niet meer te willen bestellen zonder enige vorm, logo of teken van een veilige omgeving.
Bron: Get Elastic.com

 

Tags

Reacties