Tweedehandskledingplatform Vinted naar Nederland

Tweedehandskledingplatform Vinted naar Nederland

Vinted, een online platform waarop particulieren tweedehands kleding kunnen kopen en verkopen, gaat haar aanwezigheid in Nederland versterken. Vinted laat Nederlandse gebruikers kiezen uit miljoenen items, terwijl verkopers hun kleding kunnen verkopen aan miljoenen gebruikers in Europa.

Vinted is een van origine Litouws bedrijf, maar wel een die onder leiding staat van een Nederlander. CEO Thomas Plantenga werd in 2016 gebeld met de vraag of hij een veelbelovende, maar tobbende online marktplaats voor tweedehands kleding wilde helpen. Dat deed hij en hij wist de omzet drastisch te verhogen, de kosten flink te verlagen én een investering van 50 miljoen euro binnen te halen.

Actief in twaalf landen

De tweedehandskleding-app is nu actief in elf Europese landen en de VS en heeft momenteel meer dan 22 miljoen gebruikers. Na successen in ontwikkelde ecommerce-markten als die van Duitsland en Frankrijk (waar het naar eigen zeggen zelfs marktleider is), acht het bedrijf de tijd rijp om ook in Nederland actief te worden.

Tv-campagne lanceert start in Nederland

Dat doet het met een volledig aangesloten internationaal platform en verhoogde marketingactiviteiten. Zo zal de komende weken op grote schaal een tv-campagne worden gevoerd. “Via onze marketingactiviteiten communiceren we alle unieke modegerichte diensten die de Vinted-app biedt”, zo legt Plantenga uit. “Van zoeken tot uploaden, verkopen en kopen in een veilige internationale omgeving, we stellen onze gebruikers in staat om wat ze niet dragen eenvoudig te verzilveren, en hun winkelgewoonten te veranderen.”

Volgens Plantenga was Nederland een logische vervolgstap voor de online marktplaats. “Als het gaat om het opnieuw verkopen van kleding, zijn we ervan overtuigd dat de Nederlandse markt essentieel is voor het voltooien van ons internationale platform, en Nederland de nieuwste aanwinst is om onze meest gevestigde markten te verbinden.”

Om gebruikers te helpen hun kleding nog sneller te verkopen, zijn sinds december vorig jaar vier Europese markten met elkaar verbonden: Frankrijk, Spanje, België en Luxemburg. Daar is nu dus de Nederlandse markt aan toegevoegd. “Deze internationale ervaring wordt versterkt door een sterk en ontwikkeld verzendnetwerk, waarbij lokale en wereldwijde bedrijven tegen concurrerende prijzen nationale en grensoverschrijdende verzending mogelijk maken.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten