menu

Tupperware online primeur?

Als zelfs het eeuwenoude Tupperware een webwinkel opent is ecommerce écht helemaal doorgedrongen tot de retailbranche. Naar verluidt heeft Nederland de internationale primeur met de eerste webwinkel van de plastic bakjes gigant, die nog wel de persoonlijke touch vasthoudt in zijn online activiteiten.   

Wie kent ze niet, de Tupperware parties waar kakelende dames zich verwonderen over de geweldige sluiting van broodtrommels en vleeswarenbakjes. Ze bestaan nog steeds, hoewel omgedoopt tot ‘Kookstudio’s’. De parties horen bij het merk Tupperware, en dus worden producten besteld via de webshop ook via een Tupperware dame aan huis bezorgd. Desgewenst geeft de consulente een kleine demonstratie van het product, en er kan contant of via de webshop betaald worden.

Heel persoonlijk allemaal, en Tupperware behoudt op deze manier het imago van gezelligheid en vrouwen onder elkaar, alsof het een magisch geheim betreft dat stiekem onder huisvrouwen en keukenprinsessen wordt doorgegeven. Maar echt vooruitstrevend is de webshop natuurlijk niet, er kan pas besteld worden vanaf vijftig euro, de consulente besteedt haar tijd waarschijnlijk liever niet aan het afleveren van een enkele diepvriesdoos van drie euro, en er gaat vrij veel tijd overheen voor een product daadwerkelijk in huis is. Toch zou deze persoonlijke aanpak wel eens kunnen werken, ook voor andere webwinkels.

Een bereikbaar, menselijk aanspreekpunt kan veel klanten immers geruststellen en overhalen online te kopen, vooral binnen de doelgroep van Tupperware. Daarbij komt dat de bezorgtijd in goed overleg vastgesteld kan worden omdat de consulent zelf contact opneemt met de klant. Een dag of dagdeel thuis wachten op de bezorger is hiermee dus verholpen.

Wij vragen ons alleen af hoe het fabeltje van de internationale primeur de wereld in werd geholpen. De Amerikaanse webshop van Tupperware is namelijk al enige tijd actief, en verzendt producten overigens wel direct naar klanten in de V.S. en Canada. Een handig trucje van Tupperware’s Nederlandse PR afdeling?                 

Tags

Reacties