Trengo haalt 31 miljoen euro op

Trengo haalt 31 miljoen euro op

Trengo, een Nederlands platform voor klantcommunicatie, heeft vandaag aangekondigd 31 miljoen euro te hebben opgehaald. Dit gebeurde in een Series A-ronde, waarbij Insight Partners en het Nederlandse Peak zijn betrokken.

Met de miljoenen euro’s die Trengo heeft opgehaald wil het sneller internationaal uitbreiden, meer personeel aannemen en het omnichannel-communicatieplatform verder ontwikkelen. De investering volgt na een periode waarin veel werknemers vanwege de lockdowns vanuit huis hebben moeten werken, waardoor online communicatiekanalen alleen maar belangrijker zijn geworden.

Thuiswerken legt druk op afstemming teams

Volgens Trengo legt deze manier van werken wel een druk op de afstemming binnen teams. “Organisaties, met name in het mkb, hebben moeite om bij te blijven en te concurreren.” Hun platform zou moeten helpen bij het verbeteren van klant- en teamcommunicatie. En dit moet weer leiden tot meer productiviteit, sales en klanttevredenheid.

Organisaties, met name in het mkb, hebben moeite om bij te blijven en te concurreren.

Het idee achter Trengo is dat het platform alle aanwezige communicatiekanalen van een organisatie samenvoegt in één scherm. Op deze manier kan men makkelijker en efficiënter communiceren met collega’s en klanten.

Trengo wil unicorn worden

Trengo heeft nu 31 miljoen euro opgehaald, maar droomt al hardop van een status als unicorn (een bedrijf dat wordt gewaardeerd op meer dan 1 miljard dollar). Het afgelopen jaar wist het zijn klantenbestand te verdriedubbelen, van zevenhonderd naar zo’n tweeduizend klanten. Onder hen bevinden zich onder meer Europcar, OPPO en Pon Porsch Dealergroep. Voor meer dan twintigduizend gebruikers verwerkt Trengo zo’n 12,5 miljoen berichten per maand.

Trengo verwerkt 12,5 miljoen berichten per maand.

Van 15, naar 70, naar 200 medewerkers

In een jaar tijd is de scale-up nu gegroeid van vijftien naar zeventig medewerkers en het bedrijf lijkt nog lang niet uitgegroeid. Voor komend jaar verwacht het uit te kunnen breiden naar meer dan tweehonderd medewerkers. De miljoeneninvestering moet daarbij helpen. Ook is het bedrijf van plan om dit jaar een nieuw kantoor in Utrecht te openen, om zo de groei te faciliteren.

“Bij Trengo willen we de status quo doorbreken in de markt voor zakelijke communicatieplatforms”, zo zegt oprichter en CEO Patrick Meutzner. “Dankzij deze Series A-investering hebben we meer mogelijkheden om de groei en innovatiekracht te stimuleren waarmee we mensen en organisaties over de hele wereld helpen het beste uit zichzelf halen.”

Felicitaties van Prins Constantijn

Lovende woorden waren er van Prins Constantijn van Oranje, special envoy van Techleap. “Als deelnemer aan het Techleap Compass-programma, feliciteer ik Trengo met hun Series A-investering. Hiermee tonen zij aan dat hun ambitie om een mondiale speler te worden in platformcommunicatie werkelijkheid wordt.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten