Combined Shape menu

Transforming-Tag of Ttag barcode van de toekomst?

Transforming-Tag of Ttag barcode van de toekomst?Sinds deze week is de Transforming-Tag, kortweg Ttag, op de markt gebracht. Het moet de brug slaan tussen de fysieke en de digitale wereld door producten te voorzien van unieke codes, waardoor ze scanbaar, herkenbaar en trackbaar zijn. De Ttag is een uitvinding van Tagologic, een Nederlands technologiebedrijf.

De Ttag wordt de ‘nieuwe generatie voor het identificeren en interactief persoonlijke informeren’ genoemd door Friends of Retail, dat in de Benelux de distributie van de Ttag in de markten fashion, schoenen en sport verzorgt. “De consument krijgt bijvoorbeeld na het scannen van de Ttag direct inzicht in voor hem of haar relevante informatie over het productieproces. Dit geeft antwoorden op vragen als: “waar is dit product geproduceerd?”, “door wie?”, “hoe zijn de arbeidsomstandigheden?” en “welke materialen en grondstoffen zijn gebruikt?, et cetera.”

Extra informatie en persoonlijke aanbiedingen
Ook kan met de Ttag achterhaald worden of een bepaalde merkschoen wel echt door die fabrikant is gemaakt of dat het een slinkse copycat betreft. Ook kan de consument direct met de fabrikant communiceren en aanvullende één-op-één-informatie ontvangen en deze vervolgens via social media delen. Ook kan – na één keer scannen – de consument in een winkelstraat herkend worden en vervolgens op persoonlijke wijze geïnformeerd worden over speciale aanbiedingen, in zijn of haar maat, die in de dichtstbijzijnde winkel beschikbaar zijn.

“De Ttag-technologie maakt het door middel van analytics mogelijk om continu te beschikken over keteninformatie, zoals verkochte aantallen, tijdstippen en over persoonlijke gegevens van de koper binnen de supply chain.” Er zijn veel dingen mogelijk met de Ttag, voor zowel marketingdoeleinden als voor het supply chain management. Bedrijven kunnen zelf het startpunt en de toepassing ervan bepalen en die ook zonder grote ingrepen uitbreiden.

Tags

Verder lezen

Reacties