omnichannel

Omnichannel is nog een relatief nieuw begrip in de ecommerce. Het wordt soms ook wel eens aangeduid als cross-channel of multi-channel. Maar uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Een onderneming die producten of diensten verkoopt en dat niet (langer) via één kanaal doet, maar via meerdere. Neem als voorbeeld Coolblue. Het begon als webwinkel die dus enkel online producten verkoopt, maar deze retailer heeft inmiddels een aantal stenen vestigingen in het land, waar consumenten niet alleen hun producten kunnen kopen, maar ook terechtkunnen voor advies. Er wordt gezegd dat omnichannel dé toekomst is van retail. Zowel de traditionele stenen winkels als de pure players die enkel online verkopen: uiteindelijk zal er een combinatie plaatsvinden: zowel online als offline verkoop. Maar ook aanwezig zijn op mobiele apparaten (in de vorm van apps of responsive websites) is een vorm van omnichannel ecommerce.

Bol.com: ‘App-gebruikers besteden 20-30% meer’

Bol.com

Vaak wordt aangegeven dat apps beter converteren dan (mobiele) webshops. Maar hoe gekleurd is dit resultaat als je bedenkt dat appverkeer vaak uitsluitend uit vaste en actieve klanten bestaat? Bol.com ging op onderzoek en deelde op Meet Magento al enkele resultaten. Wij gingen met Maurice Jongerius, Manager Product Development, in gesprek om de details te achterhalen. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, omnichannel met de tags , . 1.070 keer bekeken.

Bestelzuil Blokker: 10% van online omzet

Blokker

Het mag dan wel niet zo goed gaan met Blokker Holding, online doet het familiebedrijf goede zaken. De omzet steeg met bijna 77 procent in twee jaar tijd, terwijl Blokker ook omnichannel heeft omarmd. Dat blijkt wel uit het feit dat de omzet via de online bestelpunten in winkel inmiddels bijna 10 procent van de totale online omzet omvat. Verder lezen

door Redactie. Over omnichannel met de tags , . 670 keer bekeken.

Retailers zetten komende jaren meer mobiele technologie in

Tablet

Mobiele apparaten zoals tablets en smartphones zullen een steeds prominentere rol gaan spelen op de winkelvloeren. Dit om ervoor te zorgen dat de winkelier de moderne consument bijhoudt en die ook in de winkel kan houden. Bijna negen op de tien retailers is van plan om onder andere apps en mobiele kassa’s te gebruiken in de komende drie jaar. Verder lezen

door Redactie. Over omnichannel met de tags , . 1.212 keer bekeken.

Mango slaat plank mis met ‘digitale beleving in winkels’

Mango

Kledingmerk Mango is op het idee gekomen om klanten nummers te laten kiezen die zij graag willen horen tijdens het winkelen. Volgens het officiële persbericht brengt Mango hiermee een “digitale beleving” naar zijn winkels en zorgt deze “nieuwe technologie voor interactie tussen de klanten en de muziek die zij in-store willen horen”. Maar zit iemand hier op te wachten? Verder lezen

door Redactie. Over marketing, omnichannel met de tags , , . 1.135 keer bekeken.