Heel veel berichten op Webwinkel Weblog hebben als categorie ‘marketing’ meegekregen. Niet zo gek ook, want marketing is een belangrijk onderdeel bij het succesvol runnen van een webwinkel. Immers, hoe krijg je bezoekers en dus klanten en dus omzet naar je webwinkel als je niks met marketing doet? Op deze pagina lees je berichten over bijvoorbeeld retargeting ads, SEO, SEA, succesvolle social media-cases, hoe je meer bezoekers krijgt met behulp van de data uit Google Analytics, welke bedrijven er zoal zijn die ervoor kunnen zorgen dat jij klantenkaarten aan je klanten kunt aanbieden, wat de nieuwste trends zijn op het gebied van videomarketing, hoe een goede productpagina eruitziet en wat je nu wel of niet op een landingspagina moet zetten.

WebwinkelKeur neemt EuroSafeShop over

Webwinkelkeur

Na eerdere overnames van Friendlyshops, Klantenscores.nl en het Keurmerk Veilig Winkelen werd vandaag bekend dat WebwinkelKeur het EuroSafeShop-keurmerk heeft ingelijfd. Met de vierde overname in relatief korte tijd komt WebwinkelKeur weer een stapje dichter bij haar doelstellingen om het grootste keurmerk van de kleine en middelgrote webwinkeliers te worden. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , , . 597 keer bekeken.

Prijsstrategie van Nederlandse webshops vergeleken

Prijsverandering

Er wordt wel eens gezegd dat webshops vaak hun prijzen bijstellen. Mede hierdoor ontstaat het gevoel dat er online scherper geprijsd wordt, of dat je regelmatig even moet rondkijken of er ergens geen betere aanbieding is. Prisync deed onderzoek naar de prijsstrategie die Nederlandse webwinkeliers hanteren. Daaruit blijkt dat dagelijks 1,7 procent van alle prijzen wisselt. Verder lezen

door Redactie. Over marketing . 549 keer bekeken.

Mango slaat plank mis met ‘digitale beleving in winkels’

Mango

Kledingmerk Mango is op het idee gekomen om klanten nummers te laten kiezen die zij graag willen horen tijdens het winkelen. Volgens het officiële persbericht brengt Mango hiermee een “digitale beleving” naar zijn winkels en zorgt deze “nieuwe technologie voor interactie tussen de klanten en de muziek die zij in-store willen horen”. Maar zit iemand hier op te wachten? Verder lezen

door Redactie. Over marketing, omnichannel met de tags , , . 957 keer bekeken.

Google Trusted Stores wordt Google Klantenreviews

Google Klantenreviews

Zes jaar geleden lanceerde Google haar eigen keurmerk onder de naam Google Trusted Stores. Dat programma wordt nu stopgezet en maakt plaats voor Google Customer Reviews oftewel Google Klantenreviews. Vanuit het merchant center kunnen webwinkeliers, ook in Nederland, recensies verzamelen van klanten die bij hen een bestelling hebben geplaatst. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 1.340 keer bekeken.

Wat is jouw drukste dag in de week?

Drukste dag in de week

Vaak is er bij een webwinkel wekelijks een patroon te herkennen in drukte op de website. Afhankelijk van je klanten, de producten die je verkoopt en de aandacht die je schenkt aan je marketingactiviteiten zal een bepaalde dag net wat meer conversie opleveren dan een andere. Maar weet jij welke dag dat is? En doe jij dan ook net iets meer aan bijvoorbeeld social media? Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 1.034 keer bekeken.

‘Shopping-app is populair, maar moet echt meerwaarde hebben’

Mobiel (mcommerce)

In Amerika overweegt twee op de drie kleine tot middelgrote bedrijven het lanceren van een eigen mobiele app, nog voor het einde van dit jaar. Als deze trend ook naar Nederland overwaait zitten we straks met tienduizenden apps. Zit daar eigenlijk wel iemand op te wachten? Wij gingen in gesprek met Berry de Kort, CEO bij JMango360. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 994 keer bekeken.