Heel veel berichten op Webwinkel Weblog hebben als categorie ‘marketing’ meegekregen. Niet zo gek ook, want marketing is een belangrijk onderdeel bij het succesvol runnen van een webwinkel. Immers, hoe krijg je bezoekers en dus klanten en dus omzet naar je webwinkel als je niks met marketing doet? Op deze pagina lees je berichten over bijvoorbeeld retargeting ads, SEO, SEA, succesvolle social media-cases, hoe je meer bezoekers krijgt met behulp van de data uit Google Analytics, welke bedrijven er zoal zijn die ervoor kunnen zorgen dat jij klantenkaarten aan je klanten kunt aanbieden, wat de nieuwste trends zijn op het gebied van videomarketing, hoe een goede productpagina eruitziet en wat je nu wel of niet op een landingspagina moet zetten.

‘Weinig doorklikken vanuit YouTube naar webwinkel’

Muisklik

Tim’s Speelgoedboerderij is een Nederlandse webwinkel die intensief bezig is met YouTube en de manieren waarop de videosite kan helpen met extra verkopen. Ecommerce News kreeg inzicht in de statistieken van het afgelopen kwartaal en ontdekte dat maar weinig mensen doorklikken vanuit YouTube. Toch is Jan niet geheel ontevreden want embedded scoren de video’s erg goed, wat ook te merken is aan de tijd die een bezoeker op de site spendeert. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 1.135 keer bekeken.

De SEO-top 250 webwinkels van 2016

We kennen allemaal wel de lijstjes van de webwinkels met de grootste omzet. Maar welke webwinkels scoren nu eigenlijk het best in de zoekmachines? De SEO Top 250 Nederlandse Webwinkels laat zien dat ook de grote spelers deze lijst domineren, maar er zitten een aantal verrassingen tussen! Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 1.777 keer bekeken.

Beslist.nl: Zeshonderd winkelwagens in 2016 een feit’

winkelmandje

In augustus schreven wij nog over de livegang van de 300e winkelwagen, inmiddels is duidelijk dat nog voor het einde van dit jaar het aanbod van meer dan zeshonderd aangesloten webwinkels direct vanaf Beslist.nl besteld kan worden. Een serieuze mijlpaal en dus ging Ecommerce News in gesprek met directeur Kees Verpalen over de plannen van het bedrijf. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags . 2.810 keer bekeken.

De adventskalender als marketingtool

Adventskalender

De adventskalender is voor velen een leuke traditie die hoort bij de kerstdagen. Ook webwinkels hebben de kalender, waarbij elke dag een luikje met een verrassing wordt geopend, ontdekt en zetten die steeds vaker in voor hun marketingactiviteiten. De adventskalender als marketingtool, gebruik jij die volgend jaar ook? Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags . 1.640 keer bekeken.

‘Slanke verpakking maakt product gezond’

Verpakking

Er is onderzocht dat we onbewust producten beoordelen aan de hand van de verpakking. Zo blijkt dat ons brein van mening is dat een slanke verpakking een gezond product bevat. Een donkere verpakking bevat een hogere kwaliteit product dan een felle verpakking en hoekig maakt de smaak intenser. Waarin verstuur jij je bestellingen? Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags . 1.156 keer bekeken.