Heel veel berichten op Webwinkel Weblog hebben als categorie ‘marketing’ meegekregen. Niet zo gek ook, want marketing is een belangrijk onderdeel bij het succesvol runnen van een webwinkel. Immers, hoe krijg je bezoekers en dus klanten en dus omzet naar je webwinkel als je niks met marketing doet? Op deze pagina lees je berichten over bijvoorbeeld retargeting ads, SEO, SEA, succesvolle social media-cases, hoe je meer bezoekers krijgt met behulp van de data uit Google Analytics, welke bedrijven er zoal zijn die ervoor kunnen zorgen dat jij klantenkaarten aan je klanten kunt aanbieden, wat de nieuwste trends zijn op het gebied van videomarketing, hoe een goede productpagina eruitziet en wat je nu wel of niet op een landingspagina moet zetten.

Mango slaat plank mis met ‘digitale beleving in winkels’

Mango

Kledingmerk Mango is op het idee gekomen om klanten nummers te laten kiezen die zij graag willen horen tijdens het winkelen. Volgens het officiële persbericht brengt Mango hiermee een “digitale beleving” naar zijn winkels en zorgt deze “nieuwe technologie voor interactie tussen de klanten en de muziek die zij in-store willen horen”. Maar zit iemand hier op te wachten? Verder lezen

door Redactie. Over marketing, omnichannel met de tags , , . 377 keer bekeken.

Google Trusted Stores wordt Google Klantenreviews

Google Klantenreviews

Zes jaar geleden lanceerde Google haar eigen keurmerk onder de naam Google Trusted Stores. Dat programma wordt nu stopgezet en maakt plaats voor Google Customer Reviews oftewel Google Klantenreviews. Vanuit het merchant center kunnen webwinkeliers, ook in Nederland, recensies verzamelen van klanten die bij hen een bestelling hebben geplaatst. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 954 keer bekeken.

Wat is jouw drukste dag in de week?

Drukste dag in de week

Vaak is er bij een webwinkel wekelijks een patroon te herkennen in drukte op de website. Afhankelijk van je klanten, de producten die je verkoopt en de aandacht die je schenkt aan je marketingactiviteiten zal een bepaalde dag net wat meer conversie opleveren dan een andere. Maar weet jij welke dag dat is? En doe jij dan ook net iets meer aan bijvoorbeeld social media? Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 746 keer bekeken.

‘Shopping-app is populair, maar moet echt meerwaarde hebben’

Mobiel (mcommerce)

In Amerika overweegt twee op de drie kleine tot middelgrote bedrijven het lanceren van een eigen mobiele app, nog voor het einde van dit jaar. Als deze trend ook naar Nederland overwaait zitten we straks met tienduizenden apps. Zit daar eigenlijk wel iemand op te wachten? Wij gingen in gesprek met Berry de Kort, CEO bij JMango360. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 716 keer bekeken.

92% bezoekers komt niet om te kopen

Shopping

Online shoppers die een website van een retailer voor de eerste keer bezoeken, komen vooral om informatie over een product of dienst te bezoeken. Ook het vergelijken van prijzen en het zoeken naar gegevens van stenen winkels is populair. En dus kan het dat 92 procent van de bezoekers de site bezoeken om een andere reden dan om een aankoop te doen. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 790 keer bekeken.

‘Weinig doorklikken vanuit YouTube naar webwinkel’

Muisklik

Tim’s Speelgoedboerderij is een Nederlandse webwinkel die intensief bezig is met YouTube en de manieren waarop de videosite kan helpen met extra verkopen. Ecommerce News kreeg inzicht in de statistieken van het afgelopen kwartaal en ontdekte dat maar weinig mensen doorklikken vanuit YouTube. Toch is Jan niet geheel ontevreden want embedded scoren de video’s erg goed, wat ook te merken is aan de tijd die een bezoeker op de site spendeert. Verder lezen

door Redactie. Over marketing met de tags , . 1.423 keer bekeken.