klantenservice

Klantenservice

KLANTENSERVICE

Klantenservice. Vaak helaas toch een ondergeschoven kindje voor sommige webwinkeliers. En dat is jammer, want als je ergens punten kan scoren bij je klanten, is het natuurlijk bij dit onderdeel. En krediet scoren bij je klanten, betekent in de meeste gevallen ook diezelfde klanten vasthouden en mogelijk zelfs je omzet vergroten! Op deze pagina vind je berichten die als hoofdonderwerp klantenservice hebben, maar ondertussen over van alles kunnen gaan.

We schuwen bijvoorbeeld niet om een kritisch artikel te schrijven over een webwinkel of logistieke speler die de klant blijkbaar niet echt centraal heeft staan. Of we schrijven juist lyrisch over een online retailer die een foutje maakte, maar het grandioos oploste met haar klanten. Hopelijk raak je geïnspireerd door onze berichten en krijg je misschien wel nieuw inzicht over hoe jij je klantenservice moet inrichten.

Telefoon blijkt beste klantenservice-kanaal

Telefoon chat en mail

E-mail blijkt niet het beste klantenservice-kanaal voor consumenten die hun problemen graag opgelost zien worden. De elektronisch verstuurde brieven leggen het af tegen de telefoon en de chat. Vooral het bellen naar de klantenservice geeft klanten de grootste kans hun problemen opgelost te zien worden. Verder lezen

door Redactie. Over klantenservice met de tags . 568 keer bekeken.

Centraal Beheer: ‘Chatbot verbeterde klantenservice aanzienlijk!’

Centraal Beheer

Door middel van een virtuele assistent heeft Centraal Beheer de afgelopen twaalf maanden een reductie van 40 procent op klantvragen per e-mail kunnen realiseren. Dat heeft niet alleen een tijdsbesparing opgeleverd, maar vooral een hogere klanttevredenheid. “Nederland houdt van onze chatrobot,” aldus de verzekeraar. Ecommerce News ging met ze in gesprek. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, klantenservice met de tags . 1.429 keer bekeken.

‘Chatbots vooral bedoeld voor millennials’

chatbots

Eerder schreven wij al dat de gemiddelde online shopper nog niet klaar lijkt te zijn voor chatbots. Maar die geautomatiseerde chatconversatie lijkt wél gehoor te vinden bij millennials, de groep die tussen de 18 en 34 jaar oud is. Als webwinkelier kan het dus wel eens lonen om een chatbot in te zetten bij vooral deze jonge groep consumenten. Verder lezen

door Redactie. Over klantenservice met de tags , , . 755 keer bekeken.