interviews

Je kan al het ecommerce-nieuws nauwlettend in de gaten houden en alle persberichten die je tegenkomt verslinden. Maar als je écht in de ecommerce wilt duiken, heb je er soms toch meer aan om een interview te lezen met iemand die actief is in deze branche. Die vertelt je namelijk hoe die ene software nou in de praktijk werkt. Of waarom het niet verstandig is om bij de oprichting van je webwinkel gelijk al die ene vorm van marketing te gebruiken. Of waarom zij kozen voor payment service provider X in plaats van Y. Dat is waarom wij regelmatig interessante mensen spreken die een net iets andere kant van een verhaal belichten. Hier op Webwinkel Weblog lees je interviews met mensen uit startups, decennia oude bedrijven, pure players, stenen winkels, logistieke bedrijven en nog veel meer.

Webshopovername.nl: ‘Eerste jaar was goed voor 5 miljoen’

Webshopovername.nl

Afgelopen najaar maakten Sander Scholten en Ben Koppenens overnames opeens een populair onderwerp binnen de ecommerce. Met hun overnameplatform en diverse blogs en gastartikelen wisten ze vele duizenden webwinkeliers wakker te schudden. En met succes: in haar eerste jaar heeft Webshopovername.nl al voor zo’n 5 miljoen euro aan ecommerceomzet van eigenaar laten wisselen. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags . 730 keer bekeken.

Hofweb: ‘Met customer funding hebben we vier jaar omzet gekocht’

Hofweb.nl

Waar menig webwinkelier een beroep doet op de bank of een crowdfunding-initiatief start wanneer er extra werkkapitaal nodig is, besloot Peter van IJzendoorn het over een andere boeg te gooien. Hij betrok een aantal vaste klanten bij zijn doel om de biologische webwinkel Hofweb verder uit te bouwen. “Met behulp van customer funding haalden mijn compagnon en ik binnen 26 uur bijna 200.000 euro op.” Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags . 460 keer bekeken.

Fashionfitr: ‘Eind dit jaar bedienen we minimaal dertig fashion webshops’

Fashionfitr

Het is algemeen bekend dat online fashionspelers veelal kampen met hoge retourpercentages en dito retourkosten. Want hoeveel foto’s en filmpjes een retailer ook maakt, consumenten blijven het lastig vinden om in te schatten hoe de pasvorm op hun lichaam zal zijn. FiftySix Avenue ontwikkelde daarom Fashionfitr, een fittingtool die ervoor moet zorgen dat klanten meteen de juiste maat aanschaffen. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags , . 612 keer bekeken.

Bol.com: ‘App-gebruikers besteden 20-30% meer’

Bol.com

Vaak wordt aangegeven dat apps beter converteren dan (mobiele) webshops. Maar hoe gekleurd is dit resultaat als je bedenkt dat appverkeer vaak uitsluitend uit vaste en actieve klanten bestaat? Bol.com ging op onderzoek en deelde op Meet Magento al enkele resultaten. Wij gingen met Maurice Jongerius, Manager Product Development, in gesprek om de details te achterhalen. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, omnichannel met de tags , . 1.065 keer bekeken.

Zamro wil nog dit jaar 75.000 klanten

Zamro

De technische webwinkel Zamro werd in oktober in Nederland gelanceerd. Daarna volgde al snel België en in maart betrad het de Duitse markt. Met ruim een half miljoen producten en een kenmerkende b2c-aanpak verovert deze b2b-speler pijlsnel de zakelijke markt. Wij gingen met Marieke Hermans en Paul Kerssens van de marketingafdeling in gesprek om te horen wat dit zoal voor de werkvloer betekent. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags , . 648 keer bekeken.

Boozyshop: ‘Onze reputatie is ons alles waard’

Boozyshop

Je bedrijf in het zuidelijkste puntje van Zeeland vestigen, geen telefoonnummer op de site noemen en toch ervaren worden als een speler met de snelste klantenservice. Boozyshop bewijst dat het kan. Via online chat, social media en een mobiele shoppingapp verovert de online make-upwinkel dagelijks vele vrouwenharten. Ecommerce News ging met ze in gesprek. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags , . 1.270 keer bekeken.