Je kan al het ecommerce-nieuws nauwlettend in de gaten houden en alle persberichten die je tegenkomt verslinden. Maar als je écht in de ecommerce wilt duiken, heb je er soms toch meer aan om een interview te lezen met iemand die actief is in deze branche. Die vertelt je namelijk hoe die ene software nou in de praktijk werkt. Of waarom het niet verstandig is om bij de oprichting van je webwinkel gelijk al die ene vorm van marketing te gebruiken. Of waarom zij kozen voor payment service provider X in plaats van Y. Dat is waarom wij regelmatig interessante mensen spreken die een net iets andere kant van een verhaal belichten. Hier op Webwinkel Weblog lees je interviews met mensen uit startups, decennia oude bedrijven, pure players, stenen winkels, logistieke bedrijven en nog veel meer.

‘Een nicheproduct alleen is niet genoeg’

Bulletproof

De meeste mensen zullen Eduard de Wilde kennen als een digitaal strateeg van het bureau VODW. Daarnaast is hij ook als zelfstandige actief in de ecommerce met zijn eigen webwinkel Helfi. Ecommerce News ging met hem in gesprek over de kansen van nichespelers versus retailreuzen. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags . 1.261 keer bekeken.

ZusenZomer: ‘Ook dit jaar plussen we met vijftig procent’

ZusenZomer interview

Tijdens het laatste Cross Border Event werd onze aandacht getrokken door Martine en Petra Siebelink, die vorig jaar de Cross Border Challenge wonnen. Met hun kleurrijke hamamdoeken zijn ze hard op weg om naast de Nederlandse en Duitse markt ook de rest van de wereld te veroveren. Ecommerce News reisde af naar Zaandam en sprak met de zussen over de succesformule van ZusenZomer. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags , . 1.310 keer bekeken.

Mijnwebwinkel opent extra kantoor in Oss

Interview met Mijnwebwinkel

Mijnwebwinkel vierde vorig jaar haar tienjarig bestaan en groeit nog altijd lekker door. Sinds september heeft het bedrijf een tweede pand gekocht om de groei qua medewerkers te kunnen huisvesten. Vandaar dat er morgen zelfs een heus officewarming-feestje gehouden wordt. Ecommerce News ging alvast even kijken. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, software met de tags . 2.203 keer bekeken.

50five: ‘IoT-markt groeit uit tot miljardenbusiness’

50five

De markt van ‘connected devices’ in en rond het huis is nog maar net begonnen. Momenteel zijn er enkele early adaptors met een slimme thermostaat, slimme verlichting of soortgelijke producten in huis, maar binnen enkele jaren zal deze markt gemeengoed worden en uitgroeien tot een miljardenbusiness. Reden voor 50five om hier vol op in te zetten, met als doel marktleiderschap in Europa. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags , . 1.771 keer bekeken.

Kledingkopen.nl wil bezoekers bewuster laten shoppen

Kledingkopen.nl

Een veel gehoorde klacht van consumenten is dat ze wel duurzame kleding willen kopen, maar niet weten waar ze die kunnen krijgen. Kledingkopen.nl brengt daar verandering in. Sinds kort kun je op het platform niet alleen zien wat een kledingstuk bij de verschillende aanbieders kost, maar ook of het duurzaam is geproduceerd. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags , , . 1.602 keer bekeken.

Nieuwe CEO B2C Europe: doelstelling €100 mln in 2017

B2C Europe

Voor veel mensen kan de naam B2C Europe nog relatief nieuw klinken, maar met een omzetdoelstelling van 100 miljoen euro voor 2017, en ruim 50.000 internationale verzendingen per dag, is het één van de grootste internationale verzenders van Europa. Per 15 augustus heeft deze club met Kees van Ginkel een nieuwe CEO aan het roer. Wij gingen met hem in gesprek. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, Logistiek met de tags . 1.457 keer bekeken.