Je kan al het ecommerce-nieuws nauwlettend in de gaten houden en alle persberichten die je tegenkomt verslinden. Maar als je écht in de ecommerce wilt duiken, heb je er soms toch meer aan om een interview te lezen met iemand die actief is in deze branche. Die vertelt je namelijk hoe die ene software nou in de praktijk werkt. Of waarom het niet verstandig is om bij de oprichting van je webwinkel gelijk al die ene vorm van marketing te gebruiken. Of waarom zij kozen voor payment service provider X in plaats van Y. Dat is waarom wij regelmatig interessante mensen spreken die een net iets andere kant van een verhaal belichten. Hier op Webwinkel Weblog lees je interviews met mensen uit startups, decennia oude bedrijven, pure players, stenen winkels, logistieke bedrijven en nog veel meer.

Boozyshop: ‘Onze reputatie is ons alles waard’

Boozyshop

Je bedrijf in het zuidelijkste puntje van Zeeland vestigen, geen telefoonnummer op de site noemen en toch ervaren worden als een speler met de snelste klantenservice. Boozyshop bewijst dat het kan. Via online chat, social media en een mobiele shoppingapp verovert de online make-upwinkel dagelijks vele vrouwenharten. Ecommerce News ging met ze in gesprek. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags , . 661 keer bekeken.

Returned to Sender: ‘25.000 aangesloten webwinkels binnen twee jaar’

Returned to Sender

Of je nu kleding, elektronica of woondecoratie verkoopt, elke ondernemer krijgt vroeg of laat te maken met retouren. Als oud-webwinkelier is Frank Bruynes ervaringsdeskundige en met die kennis richtte hij Returned to Sender op, een gratis platform waar webwinkeliers al hun retouren kunnen verkopen. “Binnen twee jaar verwacht ik 25.000 shops te hebben aangesloten.” Verder lezen

door Redactie. Over interviews, Logistiek met de tags . 554 keer bekeken.

Evident: ‘Intershop is uitgegroeid tot ons ecommerce-vlaggenschip’

Evident

Het in Utrecht gevestigde Evident besloot in 2016 voorzichtig te experimenteren met de ecommercesoftware van Intershop. Het bleek een gouden zet. De samenwerking verloopt dermate goed dat er besloten is om samen vol in te zetten op de b2b ecommerce- markt. Het eerste succes is een feit, en het bedrijf verwacht er dit jaar nog verschillende aan toe te kunnen voegen. Ook staat een eerste internationaal event op het programma. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, software met de tags , . 621 keer bekeken.

Winkelstraat.nl wil top 3-speler worden in Europa

Winkelstraat.nl

Ruim 2,5 miljoen mensen brachten het eerste kwartaal een bezoekje aan Winkelstraat.nl, het online platform met merken van luxe modeboetieks. In dezelfde periode trok de PC Hooftstraat, die een vergelijkbare doelgroep heeft, zo’n 1,35 miljoen mensen. “Er vindt een enorme verschuiving plaats naar het online kanaal”, aldus Joost van der Veer, oprichter en CEO van het platform. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags , . 795 keer bekeken.

VidaXL: ‘Eind 2017 hebben we een miljoen producten’

VidaXL

VidaXL stelde vanaf oktober vorig jaar haar platform open voor collega-webwinkeliers. De marketplace is inmiddels een half jaar actief en de eerste 17.000 artikelen staan live. Maar als het aan commercieel directeur Kijo Oudshoorn ligt, zal dit aantal in rap tempo stijgen. “Aan het einde van het jaar willen we een assortiment hebben van een miljoen producten.” Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags . 828 keer bekeken.