Je kan al het ecommerce-nieuws nauwlettend in de gaten houden en alle persberichten die je tegenkomt verslinden. Maar als je écht in de ecommerce wilt duiken, heb je er soms toch meer aan om een interview te lezen met iemand die actief is in deze branche. Die vertelt je namelijk hoe die ene software nou in de praktijk werkt. Of waarom het niet verstandig is om bij de oprichting van je webwinkel gelijk al die ene vorm van marketing te gebruiken. Of waarom zij kozen voor payment service provider X in plaats van Y. Dat is waarom wij regelmatig interessante mensen spreken die een net iets andere kant van een verhaal belichten. Hier op Webwinkel Weblog lees je interviews met mensen uit startups, decennia oude bedrijven, pure players, stenen winkels, logistieke bedrijven en nog veel meer.

Centraal Beheer: ‘Chatbot verbeterde klantenservice aanzienlijk!’

Centraal Beheer

Door middel van een virtuele assistent heeft Centraal Beheer de afgelopen twaalf maanden een reductie van 40 procent op klantvragen per e-mail kunnen realiseren. Dat heeft niet alleen een tijdsbesparing opgeleverd, maar vooral een hogere klanttevredenheid. “Nederland houdt van onze chatrobot,” aldus de verzekeraar. Ecommerce News ging met ze in gesprek. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, klantenservice met de tags . 174 keer bekeken.

Superwinkel.nl: ‘Beter warenhuis dan bol.com’

Superwinkel.nl

Hoewel bol.com, de grote winnaar van 2016, wederom in de race was voor Beste Online Warenhuis, was het Superwinkel.nl die bij de uitreiking van de Shopping Awards de publieksprijs mee naar huis mocht nemen. “Wanneer mensen bij ons bestellen, kopen ze ook écht bij ons”, geeft mede-eigenaar Roy Roes als mogelijke verklaring. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags , , . 412 keer bekeken.

Yehhpay lanceert nieuwe achteraf-betaaloplossing

Yehhpay

Momenteel domineren Afterpay en Klarna de Nederlandse markt van online achteraf-betalingen. Als het aan nieuwkomer Yehhpay ligt, komt daar snel verandering in. Zij denken een makkelijker, goedkoper en klantvriendelijker alternatief te kunnen bieden en zijn al live met Pay.nl. Andere PSP’s zullen snel volgen. Ecommerce News ging met initiatiefnemer Tijs Goossen in gesprek. Verder lezen

door Redactie. Over betalen, interviews met de tags , . 371 keer bekeken.

Tuincentrum Overzicht: ‘We zijn geen groentje in de branche’

Tuincentrum Overzicht

Hoewel de regen de afgelopen dagen met bakken uit de hemel viel, kunnen we hopelijk over niet al te lange tijd genieten van een lekker lentezonnetje. Waar dit voorheen de tijd was dat consumenten massaal naar de verschillende tuincentra trokken, begint de zoektocht naar de juiste artikelen voor in de tuin steeds vaker online. Een goede ontwikkeling als je het aan Melissa Nagtegaal vraagt, online marketeer bij Tuincentrum Overzicht. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags . 627 keer bekeken.

AO kijkt terug op eerste jaar in Nederland

Nadat AO in Engeland al was uitgegroeid tot één van de grootste online verkopers van witgoed en het in Duitsland een succesvolle start had gemaakt, begon het bedrijf op 22 februari 2016 met de verkoop aan Nederlandse consumenten via AO.nl. De Nederlandse webwinkel maakt deel uit van de doelstelling om de beste elektronicaretailer in Europa te worden. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags . 742 keer bekeken.

‘Een nicheproduct alleen is niet genoeg’

Bulletproof

De meeste mensen zullen Eduard de Wilde kennen als een digitaal strateeg van het bureau VODW. Daarnaast is hij ook als zelfstandige actief in de ecommerce met zijn eigen webwinkel Helfi. Ecommerce News ging met hem in gesprek over de kansen van nichespelers versus retailreuzen. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags . 1.621 keer bekeken.